Зміст
Росія займає 5 місце у світі за кількістю інстаграм-користувачів – цієї соцмережею регулярно користуються 51 млн осіб (Дані звіту “Digital 2020: July global statshot”). При цьому 63% з них – це люди у віці 18-34 роки, тобто платоспроможна аудиторія.
Все це означає, що заробіток в Інстаграм – це реально. Ми зібрали п’ять способів, які допоможуть вам зробити соцмережу своїм джерелом доходу. Причому в деяких з них навіть не обов’язково заводити власний обліковий запис – відмінна можливість заробити для тих, хто не хоче публічності або не готовий постійно викладати свої фото.
Розвивати блог і продавати в ньому рекламу
Рекламний ринок російського Інстаграму оцінюється в 11 919 млрд рублів – стільки грошей сукупно отримують блогери та селебріті за показ товарів і послуг у своїх блогах. Щодня у 2019 році публікувалося приблизно 2250 платних постів – таку статистику наводить сервіс ADinBlog.
Найактивнішими вважають блогерів, у яких 15-50 тисяч підписників. Вони краще працюють з цільовою аудиторією, постійно придумують нові способи просування, а реклами у них не настільки багато, щоб відштовхнути користувачів.
Розвивати блог можна у двох форматах:
- особистий бренд;
- паблік.
Великою популярністю користуються лайфстайл і материнські блоги, але і конкуренція серед них висока.
Успішні паблік найчастіше пишуть на вічні теми: гроші, діти, гумор, серіали.
Щоб створити успішний блог, потрібно:
- Придумати тему блогу і свою фішку: незвичайну історію, стиль спілкування, дизайн.
- Підготувати контент: зібрати всі фотографії, відео та історії, які ви будете використовувати.
- Оформити шапку профілю: написати, хто ви та чим займаєтеся, кому буде корисно вас читати.
- Почати викладати контент: публікувати сторіс і пости, записувати відео для IGTV.
- Набирати аудиторію: можна налаштовувати таргет, робити взаємопіар з іншими блогами, що зростають або використовувати сервіс по залученню підписників, наприклад Tooligram.
Останній спосіб допомагає вам набрати потрібну кількість активних фоловерів швидше за все. Цікаві пропозиції від брендів починають приходити після того, як ви наберете понад 10 тисяч підписників – акаунти з такою аудиторією можуть не тільки відзначати рекламодавців, а й давати посилання в сторіс.
Створити бренд експерта і продавати свої послуги
На відміну від блогера, експерт просуває в першу чергу сам себе. Він ділиться корисною інформацією, напрацьовує позитивну репутацію і довіру, а після пропонує свої послуги.
В експертному блозі найчастіше продають інфопродукти:
- консультації;
- тренінги;
- курси та вебінари.
Продавати свої інфопродукти можна навіть без обличчя: @tinder_dnevnik приховує свою особистість, але успішно проводить марафони для дівчат, які хочуть побудувати нормальні відносини.
Експертний блог не повинен бути нудним інформаційним довідником. Для того, щоб залучати та утримувати аудиторію, експерту знадобляться навички блогера:
- писати зрозуміло і цікаво;
- ділитися своїм особистим життям;
- висловлювати думку на популярні у своїй ніші теми;
- робити красиві фото і відео.
Зараз інстаграм – один з найперспективніших майданчиків, на якому можуть заробляти експерти. Ось основні його переваги:
- можна викладати текстовий, візуальний і відео-контент;
- зручно розміщувати відгуки та описувати кейси з практики;
- легко спілкуватися з людьми та отримувати швидкий зворотний зв’язок;
- можна пропонувати безкоштовні інфопродукти за посиланням або онлайн;
- алгоритми інстаграм просувають публікації по інтересам і відгуку користувачів.
В іншому просування експертного бренду схоже на просування блогу, про який ми писали вище.
Продавати через Інстаграм свої товари
Не обов’язково бути всесвітньо відомим брендом, щоб вести власні соцмережі. Швидше навпаки, Інстаграм допомагає просуватися локальним закладам: кафе, ресторанам, салонам краси, стоматологіям тощо
Важлива особливість для офлайн-бізнесу в Інстаграм – якщо ви не туристичний об’єкт на кшталт готелю, музею або розважального центру, вам потрібно залучати тільки локальних підписників. Для того, щоб визначити позицію, максимально прив’язуйте свій обліковий запис до геолокації:
- напишіть ваше місто в профілі;
- використовуйте локальні хештеги: # кондитерскаямосква, # салонкрасотыкраснодар;
- ставте геометки в публікаціях.
Розвивати та адмініструвати чужі акаунти
Якщо ви не хочете розвивати особистий обліковий запис, це не обов’язково – можете зайнятися просуванням чужих облікових записів.
Ось три найбільш популярних професій:
- SMM-фахівець: допомагає скласти контент-план і придумати оформлення, готує і викладає пости, працює з блогерами;
- таргетолог: налаштовує і запускає платну таргетовану рекламу;
- адміністратор: бере на себе спілкування в коментарях, організацію розіграшів і конкурсів, роботу з рекламодавцями.
SMM-спеціалісти та таргетологи можуть влаштуватися на роботу у відділ маркетингу всередині компанії, маркетингове агентство або працювати на фрілансі. Адміністратори найчастіше працюють на себе, тому що в штаті на цю посаду рідко виділяють окрему людину.
Плюс цього способу заробити: ви не обмежені зарплатною ставкою і можете взяти відразу кілька проектів, щоб заробляти більше. Ідеально, якщо це будуть проекти з суміжних ніш, тоді доведеться витрачати менше часу на занурення в тему.
Робити контент для постів і сторіс
Якщо ви вмієте добре писати тексти та сценарії, малювати картинки, фотографувати, знімати та монтувати відео для вас теж знайдеться місце в інстаграм.
Ось кілька варіантів того, що ви можете робити:
- складати контент-плани та писати тексти;
- продумувати сценарії ланцюжків, що продають;
- знімати відеоролики для брендів і блогерів;
- монтувати відео для стрічки, сторіс, IGTV;
- малювати картинки та обробляти фото;
- створювати AR-маски;
- створювати фото- і відеокреативи для таргетованої реклами;
- влаштовувати фотосесії для особистих і товарних блогів.
Виберіть, що вам ближче за все, і пропонуйте свої послуги. Шукати перших клієнтів можна через знайомих, біржі фрілансу або в телеграм-каналах з вакансіями.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).