Словник термінів SMM-ника і таргетолога

  • 23.9.2020
  • Автор Владислава Рыкова
  • Категорії: SMM

Як і в будь-якій галузі, в маркетингу є своя термінологія. Ми вирішили описати SMM терміни для того, щоб говорити з Клієнтами однією мовою. Словник SMM також буде корисний всім, хто працює в цій сфері або тільки вчиться.

Наприклад, він підійде і як словник SMM-ника і розшифрує терміни таргетолога.

Ми підготували опис SMM слів, з якими найчастіше стикаємося в роботі, і вони є основними поняттями SMM.

Якщо Ви не знайдете в списку якогось терміну, типу «smm активність» напишіть нам, щоб ми доповнили цей глосарій.

Словник термінів SMM

ER (Engagement Rate)

Це індекс залучення аудиторії в контент профілю. Тобто, грубо кажучи, скільки людей з цифри підписників дійсно спостерігає за вами. Припустимо, у вас 5000 підписників. Щоб порахувати індекс залучення в ваш пост, потрібно дотримуватися формули:

лайки + коментарі + збереження / кількість підписників х 100%.

Якщо отримане число менше 6%, це вважається поганим показником.

Але чим більше профіль за кількістю підписників, тим менше стає індекс залучення. Наприклад, у профілю з більш ніж 100 000 підписників нормою вважається цифра ER = 3%. Завдяки новому алгоритму стрічки в Інстаграм, а також завдяки величезній кількості профілів, сенс в кількості аудиторії пропав, а з’явився сенс в її якості. І тепер не має значення скільки у тебе підписників, стало мати значення яке число з них ти охоплюєш своїм контентом. Тому з’явилася нова формула розрахунку ER, яка розраховує залучення аудиторії щодо охоплення.

(лайки + коментарі + збереження + репости) / охоплення х 100%

Якщо цифра вийшла менш 30% – це найгірший показник. Значить аудиторія мало залучена в профіль.

KPI (Key Performance Indicator) (Ключові показники ефективності)

Це показники, які допомагають аналізувати ефективність певних дій, а також рівень досягнення поставлених цілей і ступінь реалізації маркетингової стратегії. Які можуть бути цілі, над якими працює SMM-фахівець?

  • Збільшення кількості підписників профілю.
  • Збільшення продажів.
  • Впізнаваність бренду.
  • Збільшення охоплення.
  • Збільшення залучення аудиторії в контент.

Це основні цілі, що частіше зустрічаються при роботі з клієнтами.

SFS (shout out for shout out, «згадка за згадку» або «сфс»)

Це конкурс, спрямований на збільшення впізнаваності бренду. Основний сенс його полягає в тому, що профіль, який його проводить, повинен в кінці конкурсу вибрати кілька переможців, а потім публічно в своєму профілі розповісти про нього детальніше, тобто розрекламувати. Проводити такий конкурс має сенс, коли в профілі багато підписників, або коли вони дуже залучені в профіль, тільки тоді кількість учасників буде велика.

SMO

SMO (Social media optimization) – це комплекс робіт, які проводяться на сайті з метою його просування в соціальних мережах, наприклад, встановлюються віджети і плагіни, які допомагають взаємодіяти з читачами сайту, а на найвидніших місцях розміщуються блоки кнопок «Поділитися», «Мені подобається» і т.ін.

Детальніше в статті «SMO оптимізація сайту або Інтеграція соцмереж з сайтом»

Акаунт

Обліковий запис людини в соцмережах (особиста сторінка).

Алгоритм

Цим словом називають те, як працює в цілому соціальної мережі. За якими правилами, схемами і т.ін. Найчастіше вимовляють наступну фразу: алгоритм ранжирування стрічки формує її виходячи з потреб аудиторії. Ви можете говорити просто ранжування стрічки, або алгоритм ранжирування. Сенс однаковий.

Амбасадор

Це, найчастіше, блогер, який співпрацює з будь-яким брендом для збільшення впізнаваності бренду. Найяскравіший приклад – це фешн-блогери, які є амбасадора найбільших і найвідоміших магазинів одягу світу. Вони розповідають про цей магазин в своєму блозі (не тільки в Інстаграм, але і в інших соцмережах), відзначають магазин в постах, розповідають в Сторіс, пишуть в шапці свого профілю про співпрацю з цим магазином. Принцип дуже простий – аудиторія любить свого блогера і довіряє йому, а значить купить те, що порадить їм блогер. А блогер радить той магазин, чиїм амбасадор є. За амбасадорство бренд платить блогеру, а також висилає свій товар або надає свою послугу.

  Як правильно використовувати хештеги, емодзі і підписи? Підвищуємо ефективність постів в Інстаграм

Анонс

Це оголошення про запуск продажів продукту або про проведення заходу. Анонсувати що-небудь необхідно тільки коли всі процеси підготовлені, всі цифри відомі, вся система налагоджена, тому що відразу після анонсу аудиторія йде здійснювати цільову дію: покупка / реєстрація.

Бот

Це не справжній профіль в соцмережі, що ховається під виглядом реальної людини. Боти створюються автоматично різними сервісами. Мета тих, хто створює ботів, продавати їх. Боти купуються блогерами для збільшення цифри підписників профілю. Боти – це не живі люди, вони не можуть проявляти активність в профілі, через що в накрученому ботами профілі мало залучення, а це поганий показник якості блогера.

Віральність (віральний контент)

Це коли контентом хочеться поділитися і таким чином він поширюється самостійно серед аудиторії, знаходячи вірусний ефект.

Воронка продажів

Це інструмент продажів, який «веде» людину по заздалегідь відбудованому нами шляху, від знайомства з продуктом до його покупки. Цей шлях складається з декількох ступенів. Кожна ступінь веде до наступної, тим самим збільшуючи кількість продажів продукту або супутніх продуктів.

Читайте докладніше статтю Зачепити, переконати, продати – анатомія автоматичної воронки продажів

Гейміфікація

Це методи, які використовуються для залучення аудиторії в контент, в продажі. Залучення відбувається в ігровій формі. Основне завдання гейміфікації в Інстаграм придумувати такий контент, який дозволить аудиторії змагатися (між собою або з самим собою). Змагання на окуляри, бали, час і т.ін. Будь-які ігрові механіки в соціальних мережах допомагають залучити аудиторію в процес і дозволити розслабитися і просто пограти.

Гейміфікацію використовують найбільші компанії світу для залучення співробітників, клієнтів, інфлюенсерів. Це потрібно для збільшення впізнаваності, лояльності до бренду, продажів, тощо.

Читайте докладніше статтю Гейміфікація для Інстаграм – огляд конструктора ігор для Instagram Sub.by

Гівевей (Giveaway або Гів)

Це масовий конкурс з видачею цінних призів. Основний сенс гіва в тому, що збираються певна кількість спонсорів (блогерів), які платять за участь в гіві організаторам конкурсу, а ті збирають аудиторію, для якої основною умовою участі в розіграші всіх призів є підписка на всіх спонсорів. Тим самим спонсори швидко набирають велику кількість аудиторії, а аудиторія має шанс отримати призи.

Геотаргетинг

Вид таргетингу, спрямованого на обмеження показів реклами за місцеперебуванням цільової аудиторії.

Конверсія

Це число дій, вчинене клієнтом, щодо числа потенційних клієнтів, які бачили вашу пропозицію. Уявімо, що ви провели безкоштовний вебінар перед стартом курсу, його дивилися 100 чоловік. З них курс придбали 15 осіб. Вважаємо конверсію: (15/100) х100% = 15%. Ця цифра потрібна нам для аналізу контенту або для аналізу сайту.

Кроспостінг

Дублювання контенту в різні соцмережі за допомогою спеціальних сервісів.

Детальніше читайте в статті «ТОП-18 сервісів відкладеного постінгу в соціальні мережі»

  Чек-лист по налаштуванню таргетованої реклами в Facebook, Instagram і оптимізації на тестовий період

Лід (lead)

Це потенційний клієнт. Потенційним його можна назвати в тому випадку, якщо він зробив цільову дію. Наприклад, людина, яка залишила свою пошту, щоб ви відправили йому чек-лист, є лідом. Людина, яка після анонсу продукту в пості, задала вам питання по продукту, є лідом. Виходячи з його дій, ми розуміємо, що він зацікавлений в меншому або більшому ступені в продукті, а значить ми можемо на нього впливати, щоб довести до покупки.

Лід-магніт

Це перший ступінь воронки продажів. Це якийсь продукт, який є корисним і абсолютно безкоштовним для потенційного клієнта (ліда). В обмін на отримання лід-магніту, ми отримуємо контактні дані ліда, тим самим збираючи базу потенційних клієнтів, яким в майбутньому ми зможемо продати наш продукт. Ми притягуємо до себе потенційного клієнта цим продуктом, після чого отримуємо його контакти. Приклади лід-магніту: чек-лист, гайд, методичка, безкоштовний перший урок курсу, тощо.

Читайте докладніше в статті Як «притягнути» потенційних клієнтів за допомогою лід-магнітів

Лідер думки або інфлюенсер

Це людина, скоріше, блогер (не важливо мікро блогер або блогер-мільйонник), який впливає на свою аудиторію. Лідерами думок найчастіше бувають блогери або відомі люди, які працюють в якомусь одному напрямку. Наприклад, хтось може бути лідером думок в нутриціології, сучасних технологіях тощо. Впливати на аудиторію ця людина може своїм авторитетом (йому довіряють), своєю думкою, яка з тих чи інших причин важлива аудиторії.

Детальніше читайте в статті «Лідери думок: хто це, як вибрати, де знайти»

Маршрут шляху клієнта (Шлях покупця, Buyer journey)

Це шлях, що дозволяє зрозуміти поведінку потенційних клієнтів щодо вашого контенту або продукту, а потім сформувати такий контент, який допоможе довести людину до цільової дії з мінімальними зусиллями. Тобто, знаючи, що думає щодо вас аудиторія, що робить в момент ознайомлення з контентом, ви можете розписати правильний контент-план, який приведе людину до покупки з великою часткою ймовірності.

Масфоловінг

Підписка на велику кількість профілів Ваших потенційних Клієнтів з метою придбання максимуму фоловерів.

Маслайкінг

Численне проставлення лайків до зображень вашої цільової аудиторії.

Маскоментінг

Масова розсилка коментарів під постами цільової аудиторії для залучення уваги до бізнес-аккаунту.

Читайте також статтю 41 програма і сервіс для розкрутки і просування в Інстаграм

Медіа-план

Медіа-план – це докладний план проведення рекламної компанії. У нього входять терміни, необхідний бюджет і майданчики, на яких буде розміщуватися реклама. Зазвичай медіа-план представлений у вигляді таблиці.

Детальніше читайте в статті «Що таке медіа-план і як його скласти?»

Месенджер

Додаток для обміну миттєвими повідомленнями. Наприклад, Viber, WhatsApp, Facebook Messenger, Телеграм та інші.

Накрутка

Штучне збільшення ключових параметрів у соціальних мережах: підписників, лайки, перегляди, охоплення, тощо.

Органічне зростання

Слово «органічний» означає «всередині себе», без впливу будь-чого ззовні. Отримуємо, що органічне зростання профілю – це зростання числа підписників за рахунок якісного контенту, а не за рахунок реклами, колаборацій, тощо. Органічне зростання профілів в 2020 році майже неможливе. «Майже» означає, що можна ростити профіль без вкладень, але при цьому він буде рости дуже повільними темпами.

Паблік

Публічна сторінка бренду, компанії в соцмережах.

Піксель

Код, який надається кожною соціальною мережею, завдяки якому можна збирати користувачів, які відвідували сайт і сегментувати їх потім по дії або іншим ознакам.

  Заробіток в Тік Ток: 10 методів

Посів

Масове розміщення реклами в сторонніх групах, спільнотах.

Промопост

Вид реклами в соціальних мережах, який має вигляд звичайної публікації.

Ранжування

Це розподіл контенту всередині соцмережі за інтересами аудиторії. У 2016 році Інстаграм ввів новий алгоритм підбору контенту для кожного користувача: раніше всі пости і історії показувалися користувачеві в хронологічному порядку, тобто за часом постингу. З 2016 користувачу показують той контент, який сформувався виходячи з його інтересів, при цьому час виходу цього матеріалу не має значення.

Ремаркетинг

Інструмент контекстної і таргетированної реклами, створений, щоб “наздоганяти і продавати”. Працює в пошукових системах і соціальних мережах.

Детальніше читайте в статті «Все, що Ви хотіли знати про стандартний і динамічний ремаркетинг в контекстній рекламі»

Прихований маркетинг

Комплекс дій, мета яких формування постійного позитивного іміджу ТМ, бренду, послуги, товару або фірми серед цільової аудиторії.

Детальніше читайте в статті «Що таке прихований маркетинг?»

Сторіз (Stories або Історії)

Вид публікації в соцмережах, який дозволяє розміщувати контент на 24 години. Якщо ви хочете зберегти сторіз в Instagram, то можна закріпити її в профілі. Це називається Highlights.

Стрім

Live. Пряма трансляція.

Таргетинг

Набір параметрів, за якими можна сегментувати аудиторію.

Таргетована реклама

Це реклама, налаштована через соціальну мережу, наприклад, Facebook, або через кнопку «просувати» в соцмережі Instagram, яка, на основі даних про аудиторію, показує рекламне оголошення тільки тієї аудиторії, яка з високою часткою ймовірності цікавиться цим продуктом.

Слово «таргет» перекладається з англійської мови як «мета». В цьому і полягає сенс подібної реклами – показати її цільовій аудиторії, тому що тільки її цікавить ваш продукт. Іншим користувачам соцмережі немає сенсу показувати цю рекламу, тому що вони не цікавляться вашим товаром.

Тріпваер (tripwire)

Це перший платний продукт воронки продажів. Це якийсь продукт, який має ціну, але не високу, також має цінність, але не повну. Основне завдання цього продукту встановити довірчий зв’язок з клієнтом, дати йому «спробувати» щось дуже корисне, щоб у нього виникло бажання купити більш значущий продукт. Основні правила тріпваера такі:

  • Вартість мінімальна (нижче порога прийняття рішення про купівлю).
  • Висока користь.
  • Ведемо Клієнта до того, щоб отримати повні знання (повний комплекс послуг).
  • Розповідаємо в продукті не все (показуємо що, але не показуємо як), якщо це інфопродукт.

Необхідно перейти на наступний щабель (наступний продукт, який має іншу вартість, набагато більш високу). Це буде наш основний продукт, заради якого створюється воронка продажів. Після покупки тріпваера у клієнта має з’явитися нестримне бажання купити наступний продукт.

Фейк

Фальшивка.

Хейтер

Людина, що ненавидить когось або щось і публічно це висловлює.

Хештег

Мітка-слово, яке починається зі знака # і пишеться без пробілів. Використовується для фільтрації повідомлень за темами.

Цільова дія

Це дія, яка вам вигідна і ви її чекаєте від вашої аудиторії. Цільовими діями в соцмережах можуть бути:

  • лайки;
  • коментарі;
  • збереження;
  • репост або шери (поділитися у себе в стрічці);
  • перехід за посиланням;
  • клік по посиланню або хештег;
  • реєстрація (на вебінар або будь-який захід);
  • заповнення тесту;
  • покупка;
  • тощо.
Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання