Аудиторія WhatsApp налічує понад мільярд користувачів по всьому світу. Завдяки такій популярності, у підприємців відкриваються великі можливості у просуванні бізнесу. Однак багато користувачів вважають, що WhatsApp не передбачений для інтернет-маркетингу через існуючі обмеження.
Наприклад, кожен обліковий запис прикріплюється до одного номера телефону, з якого користувач зможе створити чат з максимальною кількістю учасників – 256 осіб. Це обмеження створює проблеми для брендів. У будь-якому бізнес-просуванні за допомогою WhatsApp необхідно дотримуватись правил етикету і бути ненав’язливим, тому що номер телефону – це особиста інформація користувача, і чинячи так, ви зможете показати повагу до приватного життя людини. Проте налагодити міцні ділові відносини з клієнтами можливо завдяки акуратному та нативному способу просування.
Тому реклама у WhatsApp має виглядати не як пряма пропозиція щось купити, а як надання вигоди, яку клієнт може отримати, співпрацюючи з вами. Наприклад, ви можете поділитися зі своїми клієнтами порадами щодо використання вашого товару, а також надавати індивідуальні послуги, які будуть підібрані під потреби потенційного Клієнта.
Методи просування в WhatsApp
- Розсилка повідомлень. Даний метод просування можна здійснювати лише тим користувачам, які є у контактах. Для цього ви можете збирати базу клієнтів як онлайн, так і офлайн.
- Ще один спосіб – створення групового чату, в який можна запрошувати людей за посиланням. Такий канал зв’язку використовується для оповіщення клієнтів про акції, нові надходження, спеціальні пропозиції, а також для підвищення їх лояльності через публікацію корисної інформації. Оффлайн свій контакт можна просувати за допомогою візиток, а також інших друкованих публікацій.
- Для збору бази підписників доступний метод просування – таргетована реклама. Вона налаштовується через рекламний кабінет Facebook. Цю рекламу буде видно у соціальних мережах. Коли користувач натисне на неї, він відразу перейде в чат листування WhatsApp, в якому його може зустріти ваш менеджер або чат-бот. Рекламодавцям доступне детальне націлення, де можна вибирати не тільки демографічні дані, а й інтереси користувачів.
- Інший спосіб зібрати базу підписників у WhatsApp – встановити віджет на своєму сайті або у соціальних мережах.
- У WhatsApp є сервіс розсилки повідомлень. Ця програма називається WhatsApp Business API. Здійснюється така розсилка не так як в інших месенджерах, де користувачі мають можливість відправляти відверту рекламу. У WhatsApp ця функція передбачена більше для взаємодії з клієнтами, наприклад, для нагадування про якісь важливі події. На відміну від розсилки електронною поштою, тут ви матимете можливість відстежувати статистику повідомлень, наприклад, переходи за посиланням.
- Функція чат-бота замінює не тільки роботу менеджерів, що суттєво економить кошти компанії, але й дозволяє обслуговувати клієнтів цілодобово, навіть у неробочий час. Також читайте: ТОП сервісів для створення чат-ботів.
- Коли ваша компанія сформувала базу клієнтів, надавати маркетингові пропозиції можна не лише за допомогою розсилки, а й у статусах. Понад 450 мільйонів користувачів у всьому світі переглядають статуси. За цим показником цей майданчик займає 1 місце. Статуси в WhatsApp представляють свого роду сторіс, які публікуються на 24 години, після чого видаляються. Вони мають можливість додавати зображення і навіть відеоролики. Даний метод просування чудово підходить для тимчасового контенту, наприклад, презентації нових товарів, актуальних комерційних пропозицій та тимчасових акцій.
Важливо знати, що масові надсилання повідомлень з рекламними матеріалами в WhatsApp заборонені, і ті, хто нехтує цими правилами, можуть втратити свій акаунт. Розсилки інформаційних або сервісних повідомлень можливі лише через спеціальні сервіси.
Отже, WhatsApp – це додатковий інструмент зв’язку з клієнтами, а також спосіб просування вашого бізнесу. Хоча групові чати цього месенджера обмежені, все ж таки для деяких напрямків малого та середнього бізнесу таких можливостей може бути достатньо. Цей майданчик більше підходить для тих, хто продає за рахунок створення індивідуального підходу до кожного клієнта, зосереджуючись більше на якості, а не на кількості.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).