Зміст
З 1996 року до наших днів контент-маркетинг пройшов великий шлях. По суті, ці стадії нагадують те, що відбувається з будь-якою біологічною системою:
- дитинство;
- юність;
- дорослішання;
- старість.
Дитинство характеризується відкриттям світу, юність – експансією, дорослішання – структуруванням і раціоналізацією, старість – поступовим загасанням.
Те, що відбувається в цій сфері зараз – найбільше схоже з періодом дорослішання. Нестримна експансія з малоконтрольованого розтрачання ресурсів закінчена. Замість хаотичних масових посівів контенту зараз превалюють тенденції створення матеріалу, «заточеного» на відносно вузькі зрізи ЦА, але повністю відповідає потребам людей.
Контент загального характеру малозатребуваний людьми та не цінується пошуковими системами. Далі ми докладно це розберемо.
Тренди контент-маркетингу
Тенденції в сучасному контент-маркетингу характеризуються такими стратегічними моментами:
- Точне таргетування та індивідуалізований контент по зрізах цільової аудиторії.
- Аналітика на етапах посіву та просування контенту.
- Аналітика переходів зі статей, відеороликів, аудіоподкастів та публікацій в соцмережах.
- Аналітика зростання посилальної маси, одержуваної від посіву контенту.
- Аналітика від вкидань «партизанського» контенту в соцмережах.
- Експертність матеріалу – як найважливіший фактор контент-маркетингу.
Ці пункти для кращого розуміння розіб’ємо на три підгрупи:
- Аналітика;
- Індивідуалізоване підстроювання під ЦА;
- Експертність і підвищені вимоги до контенту.
Зверніть увагу, ми не вживаємо фрази формату «Посів і просування контенту», або «Використання статей і відеороликів …». На це є вагомі причини. Інтернет-маркетолог перестає бути тим, хто самостійно займається технічними моментами створення і поширення інформації (хоча це теж є). Тенденції такі, що поступово він перетворюється в інформаційного стратега-аналітика.
Аналітика – як напрямок розвитку маркетолога
Тексти пишуть копірайтери, ролики придумують сценаристи, монтують оператори монтажу, а викладають контент-менеджери. Першочергове завдання маркетолога – аналіз ефективності та корекція корпоративної контент-стратегії! Це ключовий момент для розуміння тенденцій в маркетингу.
Зараз є маса сервісів для полегшення створення контенту, розрахунку ефективних параметрів SEO, аналізу припливу посилальної маси та обліку переходів через контент різних типів. Маркетолог – це той, хто на основі спеціалізованого інструментарію планує просування бренду або послуги.
Чому відокремлюють контент-маркетинг від інтернет-маркетингу? Багато в чому ці сфери перетинаються, пропоную розглядати контент-маркетинг як частину інтернет-маркетингу. Потрібність контент-напрямку обумовлена тим, що такий тип просування в багатьох сферах забезпечує найкращі результати при менших витратах.
Для прикладу можна порівняти контент-маркетинг з PPC рекламою в пошуковій системі. Реклама дорожчає, в деяких галузях середній чек не виправдовує витрати на залучення одного ліда. В той самий час, добре продумана контент-стратегія допомагає домогтися кращих результатів.
Індивідуалізація
Індивідуалізація контенту – найважливіший момент. Статті та ролики «ні про що» слабо допомагають просуванню товарів і послуг. Звичайно, час від часу може «вистрілити» особливо креативний «вірус», але на разових успіхи стратегію не будують. А поставити карколомні, надпопулярні ролики на потік ще нікому не вдалося.
Тому, корисний контент, індивідуалізований під свій зріз цільової аудиторії, стабільно потрібний і популярний. Ще його називають «вічнозелений контент», тому що він відносно повільно застаріває.
Що до нього відноситься? Корисні статті формату: «Як …», огляди з конкретними даними, реальні описи з фото та алгоритмом.
Приклад – 10 кращих VIP готелів південного узбережжя. Як отримати смартфон з максимумом продуктивності за 100 $. Як відпочити в Європі та заробити …
Варіантів маса, сюди можна додати варіанти: Сезон Самсунга, кращий телевізор для гиків весни 2021. Кросівки Найк-Лайтінг +3,5 км/г для спринтерів …
Зверніть увагу на персоналізацію, кожна «стаття» заточена під свій зріз цільової аудиторії (VIP, 100 $, гіки, спринтери). Цей же принцип працює з відеороликами та контентом будь-якого типу. Не обов’язково явно вказувати в заголовку для кого, важливо щоб це було зрозуміло з контексту або опису.
Такий підхід в контент-маркетингу значно збільшує продажі, якщо у вас добре прописаний портрет ЦА.
Експертність
Експертність контенту помітна завжди. Наприклад, якщо текст про оптові продажі металочерепиці готує той, хто в ній нічого не розуміє, ефективність буде невисока. Брехня буде просочуватися крізь слова, і будь-який фахівець помітить це.
Раніше це розуміли тільки люди, зараз, завдяки новітнім алгоритмам, і пошукові системи.
Експертність стала одним з важливих чинників ранжирування Google і Яндекс. Розглянемо їх коротко.
«Вега»
«Вега» від Яндекса – новий пошуковий алгоритм, який з’явився 17.12.2019. Розробники Яндекса використовують нейромережі для поліпшення пошукової бази. Цим самим вони звільнили суттєвих апаратних ресурсів, що дозволило збільшити пошукову видачу приблизно у 2 рази. Також використовуються смислові кластери пошукача, що значно поліпшили якість пошуку і роботу з документами.
Найактуальніше момент – використання нейромережі Яндекса асесоров-експертів. Це люди, з якими радиться машина. Система провела відбір та знайшла професіоналів, які допомагають їй зі складними питаннями. Експерти мають право оцінювати релевантність відповідей пошукача. Їх меседжі система обробляє пріоритетно в порівнянні з іншими. Таким чином пошуковий інтелект вчиться у людей і, безсумнівно, перевершить їх за рівнем експертності, тому що має безмежний ресурс пам’яті та величезну кількість обчислювальних потужностей.
Florida2
Florida2 – основний алгоритм ранжирування від Google, запущений у 2019 році. Часткове його впровадження було ще у 2018, але це було швидше тестове випробування. Один з важливих моментів алгоритму – принцип E-A-T (Expertise, Authority and Trust – Експертність, Авторитет, Надійність). Контент хорошого сайту, на думку пошукача, повинен володіти саме такими характеристиками.
Ось як це реалізується на практиці:
- Потрібно скрупульозно прописувати технічні сторінки: «Про нас», «Контакти», «Правила для користувачів», «Юридична інформація» і т.ін.
- Аналізувати тексти на корисність. Не повинно бути матеріалу заради наповнення, кожен текст вирішує конкретні завдання і відповідає на актуальні для аудиторії питання.
- Заголовки H1-H3 повинні розкривати суть тексту і відповідати контенту.
- Описи товарів магазинів повинні бути корисними та містити технічні дані, параметри, склад.
- Рекомендується робити посилання на авторитетні джерела інформації, довідники, енциклопедії.
- Також важливо додавати дату публікації або оновлення текстів в блозі, слідкувати за актуальним станом карти товарів.
- Сторінки з біографіями співробітників, де підтверджується їх кваліфікація.
- Важливо стежити за репутацією сайту на зовнішніх джерелах.
- Закривати від індексації сторінки з малою кількістю контенту.
- Стежити, щоб рекламних блоків було небагато.
Ще один важливий момент, який має відношення до авторитетності та експертності – стежити за якістю посилального профілю. Лінкбілдінг – ефективний спосіб просування, але він може легко знищити досягнення декількох місяців просування. Google знижує у видачі сайти, які проводять неакуратну посилальну експансію.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).