Зміст
301 редирект є регулярним порядком переадресації пошукової системи і користувачів сайту на посилання, яке відрізняється від початкового запиту. Такого роду відгук сервера повідомляє, що давній url вже не актуальний, а сторінка була переміщена. Пошукові системи заново виробляють індексацію, розуміючи, куди ви направляєте користувачів і будуть пропонувати їм нову адресу.
Грамотна настройка 301 редиректу сприяє ефективному SEO просування Вашого сайту на пошуку в Google і Яндекс.
Цікавим є факт, що при редиректі можна в рази поліпшити трафік на своєму ресурсі.
Для того щоб зробити вірну настройку 301 редиректу, слід ретельно вивчити це керівництво.
Для чого потрібен 301 редирект?
301 код є простим, але ефективним в реалізації перенаправлення web-сторінки. З ним можна зберегти рейтинг певної сторінки або сайту.
Слід виділити головні особливості при додаванні 301 коду:
- Збереження контенту при користувальницької активності.
- Передача інформації для нової сторінки.
- Переадресація трафіку з різних джерел на конкретний.
- Зручний при ребрендингу або зміні домену, без втрати призначеної для користувача бази.
- Перенесення сторінок.
- Склеювання.
- Видалення дублікатів сторінок.
Важливо! Слід звернути увагу на ту адресу, яку значущий і є затребуваним як для користувачів, так і для пошукової системи.
301 код завжди допоможе власникам сайтів. При переміщенні сторінок або всього сайту він збереже абсолютно всю виконану роботу – престижність імені домена і знаходження в пошуку. А головне – застосує переадресацію вірно.
Рекомендації по переадресації
Пам’ятайте – помилки, допущені в налаштуванні редиректу, в рази знизять його ефективність.
- Не потрібно допускати редіректи, які йдуть послідовно. При кожному перенаправленні зростає навантаження на сервер, при цьому знижується сам ефект редиректу.
- Слід розміщувати редирект від приватних основ до загальних, так як можуть виникнути суперечності серед приватних і навряд чи вони спрацюють. У разі, якщо приватні знаходитимуться за рівнем нижче загальних, спрацює правило – загальні будуть на першій позиції згідно списку.
- Найчастіше браузер здатний запам’ятовувати переадресацію, слід перевірити стан HTTP за допомогою сервісів.
- Перенаправлення не повинно бути повторним, а саме посилання сторінка на саму себе неприпустима.
- Якісний редирект – це той, який приведе на сторінку, він до дрібниць здатний повторювати запит.
Відомі типи редиректів
Для початку потрібно дізнатися про особливості і види найбільш відомих редиректів.
301
Регулярний редирект, який означає, що початкову адресу сайту варто вважати неактуальною і розташування контенту перенесено. Здатний надавати новим документом вага посилання і додає внутрішню метрику.
302
Це тимчасовий редирект, він не здатний поєднувати накопичувальну метрику адреси.
Стан відповіді буде залежати від чинного протоколу HTTP:
- HTTP0 – фактична публікація спрямована на інший url «Moved Temporarity».
- HTTP1 – файл не знайдений, зміна запиту на Found.
307
307 – «Moved Temporarity» підходить в крайніх випадках – лише при короткочасній позиції контенту, наприклад, якщо є необхідність ТО.
Meta Refresh
Апгрейд Meta вже саме перенаправлення, воно проводиться не на позиції сервера, а безпосередньо на сторінці. Цей код відповіді проводиться шляхом відліку, на кшталт, якщо немає переходу, то варто натиснути функцію самостійно.
Такий статус не є рекомендованим для SEO-фахівців, так як він призводить до зниження багатьох нюансів і просадки сторінки в підсумковій видачі.
Зверніть увагу! Застосовувати регулярний редирект не потрібно, зокрема, якщо переміщення сторінки буде пов’язано з нюансами зміни імені домену. У разі бана або інших проблем, вони будуть перенаправлені на нове місце.
У чому відмінність між регулярними та іншими перенаправлення?
Код 301 і 302 дуже схожі, але для більшого числа випадків оптимальним стане незмінне перенаправлення.
Такі коди HTTP мають відмінність в сприйнятті роботами, а значить, по-різному сприймаються системою пошуку. 301 код – це сигнал системі про те, що необхідно забути про старе посиланням назавжди. А ось 302 дає можливість індексації всього контенту, який був розташований на фундаментальної сторінці.
Якщо при 301 актуальність публікації скінчиться в пошуку, то при 302 в індексації буде видно дві адреси. У підсумку, найкращим варіантом буде код 301.
Короткочасні перенесення необхідні лише при:
- Випадку конкретної посиланням, яка повинна і далі проходити індекс.
- Індекс нового адреси не може бути критичним.
Як перевіряється 301 редирект?
Є два види вірної перевірки при внесенні редиректу:
- Одинично за допомогою сервісів.
- Групою за допомогою програм, які можуть сканувати весь портал.
Важливо! Пошуку потрібен час для виявлення 301, а також присвоєння йому нової ваги. Тривалість процесу багато в чому залежить від відвідування роботами цієї адреси, іноді це від 2-х до 3-х тижнів.
Найбільш часті помилки в застосуванні редиректу
- Застосування переадресації без зміни url в посиланні.
- Виробництво складного редиректу.
- Налаштування нерегулярного перенаправлення замість постійного.
- Невірний підбір редиректу.
- Переадресація txt.
- Різниця між кодами.
- Переадресація на релевантний контент.
- Перенаправлення, що не приводить до 200-ї сторінки.
При застосуванні цього керівництва настройка редиректу завжди буде простою і ефективною!
Автор статті: Роман Бондар
Займаюся SEO просуванням сайтів з 2011 року. Співвласник маркетингової компанії IMarketing (Казахстан). Автор багатьох статей з ефективного лінкбілдінгу і нестандартного крауд-маркетингу. Практикуючий фахівець інформаційної безпеки веб-сайтів.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).