Покоління iGEN – дорослішання зі смартфоном в рюкзаку

  • 30.12.2020
  • Автор Владислава Рикова
  • Категорії: Маркетинг

Легко уявити, якщо наше людське спілкування обмежується віртуальним світом, скоро вже не буде мати значення, чи з’являється на екрані монітора зображення реальної людини або аватара.

Практично все, що існує в реальному світі, тепер має в мережі свого брата-близнюка. Було б навіть правильно сказати, що в цей час у віртуальному світі більше невідкритих територій і можливостей, ніж в реальному просторі.

Більшість з нас, особливо доросле покоління, звикають і адаптуються до цих нових умов різними темпами. Покоління iGEN набагато краще справляється з вимогами технологій і віртуального спілкування, ніж старше покоління. Однак перенесення більшості сфер життя в Інтернет також має свої тіні.

Інтернет-дорослішання і психічне здоров’я

Для нинішнього покоління підлітків звернення до смартфону стало майже автоматичним, тому що вони пам’ятають цей спосіб отримання інформації та встановлення контактів з народження. Цій групі легше встановлювати відносини, натискаючи на клавіатуру, ніж кажучи слова. Це покоління Інтернету – iGEN постійно «підключене» до мобільних пристроїв, виростаючи з мобільним телефоном в шкільній сумці. Кажуть, що підлітки iGEN народилися одночасно з Інтернетом, росли в пересічних, складних світах – віртуальних і реальних.

Ярлик «iGEN» вперше використав професор психології Державного університету Сан-Дієго – Жан М. Твенг (2019). Привід, що складається з букви «i» в назві, належить до iPhone, який сьогодні є одним з найбільш популярних пристроїв Apple. Бренд, який дехто вважає одним з найбільш ексклюзивних, є визначальним фактором певних тенденцій серед молоді, тому наявність iPhone є синонімом того, що потрібно бути в курсі останніх досягнень в області технологій. Звичайно, ім’я iGEN відноситься не тільки до людей, у яких є iPhone цієї конкретної марки, а й до всіх людей, які живуть в основному «в мережі», використовуючи електронну пошту, електронні книги, електронні покупки та електронні консультації.

Дж. М. Твенг описує покоління iGEN в книзі під назвою «Покоління I. Чому покоління Інтернету втратило бунтарський дух, стало більш толерантним». Дослідження, проведене вченим, показує, що люди, які народилися після 1995 року (або після 2000 року по інший типології), вступили в підлітковий період з появою на ринку iPhone.

JM Twenge повідомляє, що щоденні обов’язки, такі як навчання, виконання домашніх завдань або сон, віднімають у підлітків близько сімнадцяти годин, близько 6-7 годин – це вільний час, який використовується для серфінгу в Інтернеті. Крім того, годину або дві також використовується для перегляду телевізора. Підлітки використовують смартфон в середньому 80 разів на день. Також слід зазначити, що під час обов’язкових занять їх часто супроводжує мобільний телефон, до якого підліток інстинктивно тягнеться.

У 2015 році за даними дослідження «Моніторинг майбутнього» задоволеність життям серед молоді різко впала (це рік, коли найстарші представники склали іспити в старшу школу). Страх, що молода людина може пропустити якісь події, змусив їх годинами дивитися в Інтернеті де знаходяться і чим займаються їхні друзі, замість того, щоб проводити з ними час фізично. Це перший крок до входження в простір усамітнення. Дж. М. Твенг зазначає, що в порівнянні з 2011 роком у 2015 році підлітки відчувають себе самотніми на 31% більше. Всього за чотири роки рівень почуття самотності серед молоді незрівнянно зріс в порівнянні з результатами минулих років.

Використання смартфонів і обміну миттєвими повідомленнями призводить до погіршення особистих взаємин. Також є сильний тиск, щоб домогтися досконалості в Інтернеті. Зазвичай відібрана, відфільтрована інформація, успіхи та задоволення публікуються в соціальних мережах. Фотографії та пости вибираються все більш ретельно, особливо якщо передбачається, що вони з’являються спонтанно. Інтернет змушує тремтіти особистість молодої людини. Контент, з яким він стикається щодня, створює в його свідомості ілюзорну картину світу, яку часто неможливо реалізувати. Молода людина, переглядаючи фотографії знаменитостей, які в більшості своїй проходять інтенсивний процес ретуші та прикраси, порівнює себе з ними та тим самим несвідомо знижує самооцінку. Більш того, потрапляє в пастку віртуального світу.

В онлайн-спілкуванні свої правила – тут час реакції зазвичай скорочується до мінімуму, тому що кожен з нас має з собою телефон і потенційно може відреагувати. Якщо ваш друг не відразу відповідає на повідомлення, відправлене в месенджері, це викликає занепокоєння і почуття відторгнення. Почуття самотності, ізоляції та депресії досягли рекордного рівня. Як показують дослідження, дівчата частіше користуються телефоном і соціальними мережами, вони більш сприйнятливі до нових вимог і стежать за бажаними записами знаменитостей. Звіти показують, що рівень депресії у дівчаток збільшився на 50%. У хлопчиків він також вище, ніж раніше, але вдвічі нижче, ніж у дівчаток, і становить 21%.

Дж. М. Твенг підкреслює: «У 2016 році кожен з показників проблем психічного здоров’я отримав рекордно високий бал в опитуванні: оцінка нижче середнього емоційного здоров’я (зростання на 18% з 2009 року), почуття пригніченості (зростання на 51%), ймовірність отримання допомоги психолога (зростання на 64%) і (мабуть, саме тривожне) почуття депресії (зростання на 95%, тобто майже у два рази)». Кількість молодих дівчат, що серйозно замислюються про самогубство, збільшилася на 34%, а кількість тих, хто намагався накласти на себе руки, збільшилася на 43%. З іншого боку, кількість студентів, що серйозно замислювалися про самогубство, збільшилася на 60% в період з 2011 по 2016 рік.

Поколінню iGEN не вистачає почуття незалежності. Вони залежні від Інтернету, а також від батьків, вчителів і віртуальних наставників. Вони, як правило, мало рішучі, щоб діяти самостійно, що робить їх нездатними виконувати найпростіші дії. Молоді люди перенесли день в нічний час. Спілкування з друзями до трьох годин ранку призводить до втрати поточного циркадного ритму. У своїй книзі Твенг цитує дослідження, яке показує, що в порівнянні з 1991 роком у 2015 році від недосипання страждали на 57% більше підлітків. Всього за три роки (з 2012 по 2015 рік) частка підлітків, які не сплять сім годин вночі, збільшилася на 22%.

Соціальні мережі забирають не тільки сьогодення, години, які колись були витрачені на довгі бесіди з близькими, перетворилися в взаємодію 24/7, отримані завдяки новим технологіям, в створенні яких ми парадоксальним чином беремо участь. Безглузде спостереження за життям знаменитостей і інших людей, навіть випадкових людей, перегляд їх вигаданих історій або долі героїв серіалу або програми, підготовленої для «потреб» користувачів, забирає все більше і більше повсякденного часу. Молоді люди гортають екрани в очікуванні, що вони нарешті можуть знайти щось цікаве, потішне і розслаблене на своєму робочому столі.

Постійне підключення до Інтернету, незліченні подразники та постійний шум роблять молодих людей менш емоційно стійкими. Спостереження і дослідження показують, що молодим людям стає все важче справлятися з різними емоціями, які вони відчувають частіше і з великою силою. Дані досліджень психічного здоров’я Твенг ясно показують, що число підлітків, які не можуть зрозуміти та контролювати свій емоційний стан, зростає. Самоприйняття у сучасної молоді значно впало, тому що вимоги, які вони висувають до себе, і тиск ззовні неадекватно високі.

Custom Gravatar
Владислава Рикова

Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.

Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).

Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання