На сьогоднішній день багато державних установ займаються активним пошуком реальних постачальників якісної військової уніформи. Особливо такі закупівлі проводять в період кліматичних змін (перехід на зимову або літню форму одягу). Якщо на початку Незалежності України подібні тендери на постачання проводились в закритому форматі і не кожен мав до них доступ, то зараз ситуація суттєво змінилась.
Завдяки платформі Prozorro прийняти участь в такому тендері зможе будь-яка компанія. Потрібно лише пройти реєстрацію та подати заявку зі своєю офертою.
Однак не все так просто. Компанія має виготовляти якісну уніформу і вона має відповідати всім запитам державних установ. Тому потрібно добре вивчити законодавство в даних закупівлях та розібратись в специфіці їх організації.
Специфіка проведення тендерів на військову уніформу
Фактично всі тендери на військову уніформу проводяться двічі на рік. Проте закупівля проходить на значні суми. Вартість тендеру буде залежати від кількість позиції по індивідуальному обмундируванню. Однак суми таких контрактів загалом складають більше мільйона гривень.
Тому виробники уніформи в залежності від своїх виробничих можливостей можуть наперед продумати, чи готові вони приймати участь в таких торгах. Завдяки платформі Prozorro торги відбуваються відкрито і можливість спробувати закрити замовлення своїми силами є в усіх виробників.
Претендентам варто перед подачею оферу передивитись умови та вимоги від організатора. Більшість пропозицій відхиляються саме через невідповідність висунутим вимогам.
Процедура проведення тендеру
Відкриваючи закупівлі на сайті прозоро претенденти мають адекватно оцінювати власні можливості. Не потрібно намагатись взяти участь в тендері на поставку 10 тисяч комплектів форми, якщо виробничі потужності здатні випустити лише 2 тисячі.
Загалом претендентам потрібно діяти наступним чином:
- пройти реєстрацію на сайті Prozorro;
- знайти тендер згідно їх профілю (військова уніформа знаходиться під кодом ДК 021:2015);
- добре вивчити запит на закупівлю;
- пересвідчитись у власних можливостях реально закрити запит;
- подати пропозицію;
- дочекатись завершення тендеру та його результатів.
На сайті Prozorro переможцем стане компанія, котра надасть найнижчу пропозицію. Саме її буде направлено організатору торгів. Проте він має право відхилити таку пропозицію за умови надання обгрунтованих причин. Наприклад, якщо якість обмундирування не відповідає заявленим вимогам (потрібні зимові комплекти, а компанія виробляє тільки літні). Також можуть відмовити у випадку наявності поганої репутації у керівників організації та наявність відкритих судових позовів до неї.
При відмові організатор отримує пропозицію наступної компанії, що була з другою кращою пропозицією. Таким чином процес буде продовжуватись до моменту, доки не буде обраний переможець тендеру або він буде визнаний неуспішним.
Висновки
Платформа Prozorro вважається чудовим електронним майданчиком для забезпечення прозорих державних закупівель. Особливо це важливо для організацій, котрі займаються виготовленням військової уніформи. Вони можуть відслідковувати всі процеси в онлайн форматі. Також за торгами слідкують відповідні органи щоб не допустити маніпуляцій при державних закупівлях.
Учасником подібних торгів може стати будь-яке підприємство. Проте потрібно мати відповідні виробничі потужності та відмінну репутацію підприємства. Далі все виключно в руках організатора та претендента.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).