Управління бізнесом віддалено: як?

  • 14.10.2020
  • Автор Владислава Рикова
  • Категорії: Бізнес

Підступні вороги ефективності при дистанційному режимі бізнесу:

  • недостатня організація робочого процесу;
  • неможливість укладення договорів і оплати рахунків;
  • складності контролю робочих завдань;
  • зниження залученості в робочий процес;
  • втрата робочих файлів і документів.

Для дистанційного керування бізнесом недостатньо рад по психології та тайм-менеджменту. Тут необхідний спеціальний сервіс. На прикладі «Бітрікс24» простежимо, як це працює.

Крок 1. Створення єдиного робочого простору для всіх співробітників.

Це залучить колег в загальну справу і дозволить всім працювати з однаковим набором інструментів, вибудовуючи «прозору» комунікацію між відділами. Такими інструментами можуть бути – завдання на сьогодні, загальні чати, загальнодоступна інформація, дедлайни, хмарний диск і багато іншого. І все це в одному інтерфейсі.

Крок 2. Будьте на зв’язку з людьми, що працюють з дому.

Дистанційна робота – не привід забувати про дисципліну і корпоративну етику. На загальних зборах вкажіть співробітникам новий формат роботи та позначте оновлені ділові вимоги. Головне тут – встановити межі робочого дня, коли кожен повинен бути безперервно на зв’язку, за винятком перерв. Про відгулі необхідно попереджати керівника заздалегідь.

Не забувайте підтримувати атмосферу цілісності компанії: діліться новинами, публічно відзначайте успіхи відділів, заохочуйте колег і не забувайте привітати зі знаменними подіями.

Крок 3. Спілкуйтеся в чатах за правилами.

Попри зручність використання, чати мають свої особливості. Безперервні повідомлення відвертають від роботи майже так само, як шум і офісна метушня. Тому варто відкрити окремі чати для термінових повідомлень і різного роду обговорень.

І ніколи не спілкуйтеся голосовими повідомленнями, на жаль, в них не працює пошук за ключовими словами.

Крок 4. Організуйте періодичні відеодзвінки за участю колективу.

Це один з головних по ефективності робочих інструментів. Адже тут присутній і зоровий контакт, і можливість швидко приймати колективні рішення. Без живого спілкування команда не відчуває почуття мотивації, а окремі співробітники навіть відчувають самотність.

Крок 5. Створення загального інфополя для всієї компанії.

У кожного є бажаний месенджер або соціальна мережа. При переході на дистанційну форму роботи, співробітники користуються кожен своїм улюбленим способом зв’язку з командою. Це небезпечно, і може спричинити порушення конфіденційності компанії. Не кажучи вже про розрив ланцюжка взаємодії.

У «Бітрікс24» існує «жива стрічка», як аналог стрічки в соціальних мережах. Її можна адаптувати під пости окремих співробітників, відділи або компанію в цілому. Це зручно та ефективно. Сюди можна розміщувати тексти на узгодження, фотографії та зразки документів.

Крок 6. Організуйте рутинні завдання.

Найскладніша частина при перекладі бізнесу на віддалене управління – це забезпечення всім доступу до регулярних робочих процесів. Деякі з них складно перевести в онлайн, бо вони пов’язані з документами, фінансами та офісом. Багато типових процесів необхідно оцифрувати – приймання і звільнення кадрів, оформлення відпустки, створення рахунку.

Крок 7. Фіксуйте всі доручення в задачах.

На “удаленці” керівник не бачить весь фронт робіт своїх підлеглих і контроль за ним утруднений. Тому кожне доручення необхідно позначати як задачу окремого співробітника, і відділу в цілому, ставити на контроль менеджером відділу.

Крок 8. Створення зрозумілої системи контролю і звітностей

Дистанційна робота не передбачає прояви диктатури. Адже якщо співробітники втратять мотивацію, керівник цього не помітить і з часом втратить команду. Тому краще, якщо кожен член колективу сам буде фіксувати виконання завдань, і у вільній формі відправляти цей список керівнику.

Крок 9. Переведіть відділ продажів в CRM.

Попри те, що використання CRM це вже мастхев європейського бізнесу, 63% українських компаній нічого не знають про цю систему. А використовують CRM всього 14%. Через те, що це автоматизована система відносин з клієнтами, спеціальне програмне забезпечення, то відділ продажів не може існувати без нього. На віддаленому режимі роботи CRM зменшує вплив людського фактора на ефективність роботи. Менеджери не забудуть про окремих клієнтів, і завжди будуть знати, на якому етапі операція і яким буде наступний крок. А керівник може перерозподілити навантаження, якщо це необхідно.

Крок 10. Робота з клієнтами через CRM.

При перекладі бізнесу на віддалену роботу, клієнти не повинні помітити змін. Важливо, щоб зворотний зв’язок вони отримували також швидко, замовлення оброблялися в колишньому режимі, всі телефони повинні бути доступні.

У «Бітрікс24» всі дзвінки, включаючи пропущені, зберігаються в системі. Всі заявки автоматично діляться між співробітниками, таким чином втрата клієнтів зведена до нуля.

Custom Gravatar
Владислава Рикова

Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.

Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).

Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання