Бізнес – словник. Список термінів по бізнесу

  • 20.8.2021
  • Автор Владислава Рикова
  • Категорії: Бізнес

обучение копирайтингу

  1. Річна процентна ставка

Річна процентна ставка, або APR, – це річна процентна ставка, що стягується з позикових грошей. Ставка виражається у відсотках і показує, скільки відсотків позичальник буде платити протягом року.

  1. Актив

Актив – це будь-який ресурс (матеріальний або нематеріальний, який перебуває у власності або під контролем), що має цінність. Іншими словами, активи містять цінність, яку можна конвертувати в гроші. Фізична особа, компанія або країна можуть володіти активами або контролювати їх, в тому числі грошові кошти, інвестиції, мистецтво, технології, нерухомість і інтелектуальну власність.

  1. Банкрутство

Банкрутство – це правовий статус, в який може увійти фізична або юридична особа, коли вона не може виплатити свої борги. Банкрутство захищає позичальників від стягнення боргів, але вимагає, щоб вони продали свої активи, щоб виплатити гроші, які вони повинні. Банкрутство тягне за собою серйозні фінансові наслідки.

  1. Бюджет

Бюджет являє собою план використання доходів для задоволення фінансових зобов’язань. Він відстежує, який дохід отримує людина або компанія, і докладно описує, як ці гроші будуть спрямовані на оплату витрат, накопичення заощаджень і досягнення фінансових цілей.

  1. Порівняння покупок

Порівняння покупок – це стратегія, яку споживачі можуть використовувати, щоб заощадити на покупках. Вона складається з порівняння цін на схожі товари, щоб визначити, які з них дешевше.

  1. Кредит

Кредит – це фінансова домовленість, при якій гроші беруться в борг для покупки і повертаються пізніше. Це дозволяє споживачам здійснювати покупки, які вони не змогли б собі дозволити, якби їм довелося заплатити повну ціну одним платежем. Розподіляючи вартість у часі, кредит дозволяє позичальникам здійснювати дорогі покупки, такі як будинки і автомобілі. Загальні форми кредиту включають позики і кредитні карти.

  1. Кредитний звіт

Кредитний звіт є записом кредитної історії позичальника. Він створюється кредитними бюро і зазвичай складається з чотирьох розділів: особиста інформація, історія фінансового рахунку, історія заявок на отримання кредиту і загальнодоступні записи. Інформація в кредитному звіті використовується для розрахунку кредитного рейтингу споживача, який є одним з основних чинників, які кредитори враховують при оцінці кредитної заявки.

  1. Кредитний рейтинг

Це тризначне число, яке показує, наскільки ймовірно, що позичальник погасить борг. Він розраховується на основі інформації в кредитному звіті позичальника і коливається від 300 до 850. Позичальники з більш високими балами вважаються більш схильними до погашення боргових зобов’язань і, таким чином, з більшою ймовірністю будуть схвалені для отримання кредиту і отримають більш низькі процентні ставки.

  1. Кредитоспроможність

Кредитоспроможність – це термін, що позначає ступінь впевненості кредитора в здатності позичальника виплатити позику. Кредитоспроможність в першу чергу залежить від того, наскільки добре позичальник керував попередніми борговими зобов’язаннями.

  1. Дебетова карта.

На відміну від кредитної картки, дебетова карта негайно знімає кошти з банківського рахунку користувача. Дебетові карти з меншою ймовірністю сприяють виникненню надмірного боргу, ніж кредитні карти, але користувачі стикаються з комісіями, якщо вони перевищують розмір свого рахунку.

  1. Борг

Борг – це гроші, які позичальник повинен кредитору. Його можна отримати за допомогою будь-якої форми запозичення – кредитних карт, іпотечних кредитів, особистих позик і автокредитів, серед іншого.

  1. Дефолт

Невиконання зобов’язань відбувається, коли позичальник не в змозі виконати зобов’язання по виплаті боргу. Дефолт – це другий і більш серйозний етап неплатежу, наступний за етапом прострочення. Після настання дефолту за позикою кредитор зазвичай повідомляє про це кредитним бюро і продає борг колекторському агентству.

  1. Диверсифікація

Основний принцип інвестування – диверсифікація – розподіляти інвестиції за різними активами з різним потенціалом ризику. Диверсифікація – це стратегія зниження загального ризику збитків.

  1. Резервний фонд

Резервний фонд – гроші, які виділяються на великі, непередбачені витрати, такі як втрата роботи або великих медичних рахунків. Він забезпечує фінансовий буфер, що захищає від накопичення небажаної заборгованості.

  1. Дохід

Дохід – це гроші, отримані з таких джерел, як зайнятість, інвестиції або комерційні операції. Є два способи вимірювання доходу: валовий дохід і чистий дохід. Валовий дохід – це загальна сума, отримана до вирахування витрат, податків і інших витрат. Чистий прибуток – це те, що залишається після вирахування цих витрат.

  1. Відсотки

Відсотки – це відсоток від основної суми кредиту, який кредитори стягують з позичальників. Є два основних види відсотків: прості відсотки і складні відсотки. Прості відсотки розраховуються виключно на початкову суму запозичених грошей, в той час як складні відсотки розраховуються на основі основної суми позики плюс відсотки, які накопичуються за кожен період.

  1. Потреба проти бажань

Одна із самих основних концепцій особистих фінансів – це здатність розрізняти потреби і бажання. «Потреба» визначається як основні витрати, наприклад, на харчування або житло. «Хочу» – це витрати, які було б непогано мати, але не обов’язково, наприклад, на дизайнерський одяг.

  1. Плати спочатку собі

Платіть спочатку собі, або PYF, – це стратегія, в якій економія є пріоритетною і становить істотні витрати в бюджеті. Зазвичай в PYF певний відсоток доходу депонується на ощадний рахунок щомісяця. Як і інші «потреби», такі як оренда і харчування, важливі і заощадження, і тільки після того, як ці «потреби» покриваються, можна використовувати гроші для покупок «на потреби».

  1. Вартість грошей у часі

Тимчасова вартість грошей або TVM – це концепція, згідно з якою гроші, доступні зараз, будуть коштувати більше, ніж ідентична сума в майбутньому. Це пов’язано з тим, що вкладені гроші мають потенціал для зростання, і чим довше вони вкладаються, тим більше вони будуть цінуватися. Гроші, отримані пізніше, мають менше часу для зростання за рахунок інвестицій і тому вважаються менш цінними.

Custom Gravatar
Владислава Рикова

Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.

Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).

Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання