Просування в соціальних мережах (Instagram, Facebook, ВКонтакті) магазину ювелірних виробів «ЯРКО»
- Як розробити SMM-кампанію, яка буде продавати товар / послугу?
- Які соціальні мережі вибрати?
- Якими повинні бути пости?
- Як аналізувати ефективність?
Все це сьогодні в нашому кейсі – на теорії і практиці розглянемо кожен пункт.
Теорія
8 кроків по створенню правильної SMM-кампанії
- Цілі
Визначтеся з цілями розкрутки в соціальних мережах, ціна послуг та результат якраз буде залежати від того, що хочете в результаті отримати:
- Підвищити лояльність покупців.
- Зібрати Ліди.
- Сформувати імідж компанії.
- Підвищити впізнаваність бренду / товару / послуги.
- Підтримати або налаштувати комунікацію зі своїми клієнтами.
- Отримати новий канал продажів.
- Організувати додаткові продажу для своїх старих клієнтів.
- Зв’язати offline і online.
- Провести дослідження та ін.
Відповідно до ваших цілей розробляється контент і визначаються KPI.
- Цільова аудиторія
Детально складіть для себе портрет клієнта: де він живе, скільки йому років, стать, яка в нього освіта, ким працює, чим займається, який рівень доходу, які страхи, проблеми тощо.
Портретів клієнтів може бути кілька. Чим чіткіше ви їх сегментуєте – тим більша ймовірність попадання точно в ціль, тобто інтересу до вашого товару / послуги.
- Аналіз конкурентів
Для створення SMM-кампанії зберіть інформацію про конкурентів, а саме:
- УТП і переваги конкуруючих компаній.
- Які соціальні мережі використовують.
- Що пишуть.
- Як часто пишуть.
- В який час пишуть.
- Контент
При складанні контент-плану враховуйте правило Парето: 80% – розважальний + навчальний контент, 20% – що продає контент.
Придумайте рубрики для вашої групи / сторінки і дотримуйтеся їх.
- Контент-план
- Складіть на місяць контент-план для кожної соціальної мережі.
- Визначтеся з частотою і часом публікацій.
- Оформлення
Пост з картинкою привертає більше уваги користувачів – це факт. Використовуйте шаблони-заготовки для кожної рубрики, якісні картинки, створюйте колажі, не вмикайте в оформлення більш 3х елементів дизайну, використовуйте фірмові кольори і шрифт, брендують контент.
- Автоматизація роботи в соціальних мережах
Використовуйте сервіси-планувальники для публікацій, щоб постійно не відволікатися на пости. Ми використовуємо Hootsuite і SMMPlanner і вам рекомендуємо.
- Оцінка і коригування
- Оцінюйте залученість аудиторії по лайкам, репостам і коментарям.
- Враховуйте охоплення аудиторії, приріст нових користувачів.
- Відстежуйте трафік на сайт, продажі.
Завдяки цим метрик ви зрозумієте, що цікаво вашій аудиторії, які рубрики варто прибрати, а яким дати розвиток, який товар найбільш цікавий, а до якого слід привернути увагу і т.п.
У презентації «Зміст має значення … або як навчиться писати суперпости» представлена більш детальна інформація з написання постів:
- Як писати, щоб вас читали.
- 14 побажань онлайн-читача.
- Повні рекомендації з оформлення постів.
- Де взяти ідеї.
- Приклади супер постів і провальних записів на стінці спільноти.
- Форма контент-плану.
- Сервіси для відстеження статистики.
Практика. SMM для ювелірної компанії
Наш клієнт – інтернет-магазин «ЯРКО» займається продажем ювелірних виробів по всій території Росії і є партнером більш 30 найбільших виробників.
Головні цілі присутності в соціальних мережах – підвищення впізнаваності компанії на просторах Інтернету, налагодити комунікацію з користувачами, розвинути їхню лояльність. Вторинна мета – продажу.
Старт запуску SMM-кампанії: 15 мая 2015 р
Отже, що нами було зроблено?
1 етап. Аналіз конкурентів
Для початку було проведено детальний аналіз конкурентів.
У графу «Соціальні мережі» заносимо соціальні мережі, які використовують конкуренти, частоту і час публікацій. Графа «Що постять» містить контент конкурентів по кожній соціальній мережі:
- які рубрики використовують;
- які акції / конкурси / опитування проводять;
- які є теми обговорень і інша інформація, яка була опублікована компанією.
У графі «Нотатки» фіксуємо все те, що може бути нам корисним і цікавим: використання хештегов, слова-заклики до дії, дизайн картинок, формат продажних постів, фотоальбоми та інші особливості спільноти / сторінки.
Виходячи з аналізу конкурентів, було визначено просуватися в 4х соціальних мережах: Вконтакті, Facebook, Instagram і Google +. Відразу обмовлюся, що розміщення постів в Google + добре впливає на пошукову видачу сайту – як такого спілкування там не відбувається, зате нас любить Google!
2 етап. Контент-план
Нами були розроблені рубрики за такими напрямками:
- Комерційно-інформаційні: «Актуально», «Модний тренд», «Таємниця каменю».
- Інформаційні (новини компанії, галузі, цікаві факти і т. ін.): «Цікаво знати», «Ми і ЗМІ».
- Навчальні: «Золоті поради» (допомога у виборі ювелірних виробів), «Види замків сережок».
- Розважальні: цитати, картинки.
- Інтерактивні: Опитування «Хто крутіше ?!», Проведення конкурсів.
- Комерційні: був визначений формат публікацій комерційних постів (новинка, популярне, реклама товару).Нові рубрики. По ходу просування вводилися нові рубрики: «Ювелірні бренди світу», «WOW! Прикраси »,« Ювелірний гороскоп »,« Сонник », Мікс (товар + десерти / фрукти / пейзажі). Частота публікацій: 3 рази на день у будні дні Час публікацій: 9:10, 13:05 і 16:55 (час краще вибирати не чітке). Всі тексти для соціальних мереж є унікальними.
3 етап. Просування в соціальних мережах
ВКОНТАКТІ
Група під «Вконтакті» була вже створена до нас, кількістю в 1000 чоловік. Однак ми змінили опис групи, аватар, наповнили її обговореннями і фотоальбомами.
- Ручна розсилка запрошень.
Попередньо відсортувавши користувачів відповідно до портретом клієнта, велася ручна розсилка вітальних повідомлень від імені компанії з пропозицією вступити в групу і вирушав запит на додавання в друзі. Також такі повідомлення розсилалися гарячої аудиторії – активним користувачам в групах конкурентів і виробників-партнерів. Активна аудиторія – ті користувачі, які активно коментують публікації, цікавляться ювелірними виробами. Повідомлення перед проведенням і під час конкурсу:
Як правило, 10 з 15 осіб, які отримали запрошення, вступають в групу.
- Групи по бартеру
Були обрані групи з однієї цільовою аудиторією і географією роботи – інтернет-магазини з продажу жіночого одягу з приблизно однаковою кількістю передплатників. В обумовлені дати був здійснений обмін постами в групах.
- Розміщення платних постів
У міських групах Костроми і Санкт-Петербурга (ті міста, на які робить упор компанія «Яскраво») були зроблені репости конкурсного поста з нашої групи.
- Проведення конкурсу
Завдяки конкурсу «Золотий» Июнь, переможець якого був обраний за найбільшою кількістю репоста, група збільшилася вдвічі – зростання передплатників склав близько 1200 чоловік.
Слід зазначити, що після конкурсу вихід учасників був мінімальним. Слідом була запущена акція для підтримки інтересу у користувачів. Набрану кількість передплатників збережено і на сьогоднішній день, що говорить про цікавий контент для користувачів.
- Таргетована реклама ВКонтакті
При проведенні конкурсу ми підключили рекламу.
Спосіб оплати – за переходи.
Цільова аудиторія: 18-42, міста Кострома і Санкт-Петербург.
Тестування: 4 рекламних оголошення з різними заголовками і форматами картинки. На кожне оголошення витратили по 100 руб.
В ході рекламної кампанії також налаштовували показ оголошень на різні вікові групи: 18-24, 25-33, 34-42. При цьому на кожен сегмент – свій заголовок для оголошення. Ті заклики, які працюють для 18-річної дівчини, не зацікавлять 40-річну жінку.
Найбільший відгук був у аудиторії віком 18-33. Оголошення з найвищим CTR:
Оголошення змінювалися кожні 3 дні – як тільки CTR падав, а підвищення вартості ЦЗК не спрацьовувало.
Результати
На даний момент в групі більш 2150 осіб.
Охоплення аудиторії
Найбільше охоплення спостерігався під час проведення конкурсу. В кінці серпня відзначається невеликий спад – наш SMM-фахівець пішов у відпустку. Незважаючи на запланована публікацій, важлива постійна робота з аудиторією, провокування на спілкування. Тепер ви напевно розумієте важливість системної роботи SMMщіка.
Трафік на сайт
Сторінка бренду в «Facebook» була створена з нуля: наповнення контентом, фотоальбомами, створення асоціативної обкладинки.
На просування в Facebook на даний момент ми не витратили ні копійки.
Слід зазначити, що в цій соціальній мережі в порівнянні з іншими складніше «розгойдати» аудиторію. Активність в групах ювелірної тематики спостерігається тільки з кількістю передплатників 1000+. Але у нас вийшло вийти на цільову аудиторію і налагодити контакт.
Обмін посиланнями з групами з аналогічною ЦА не представляється можливим – оскільки, як це не дивно, активності на сторінках з аналогічною кількістю передплатників не спостерігається.
Тому єдиний спосіб залучення передплатників в групу – ручна розсилка запрошень (аналогічно у Вконтакті) і відправлення запитів в друзі.
Запити розсилаються гарячої аудиторії: активним користувачам, відповідним портрету цільової аудиторії, в групах виробників-партнерів. І вони працюють краще, ніж повідомлення-запрошення.
Також робляться репости на сторінку консультанта, на якій відбувається активна взаємодія користувачів з контентом.
Результати: На даний момент на сторінку підписані 164 людини.
Охоплення аудиторії
Трафік на сайт
Аккаунт компанії в «Instagram» був створений з нуля. На сторінці переважно представлений товар в різних форматах, навчальний контент зведений до мінімуму. Але це поки що) Експерименти попереду!
- Передплатники
Розсилка запитів користувачам, підписаним на сторінки конкурентів і заводів-партнерів, а також на міські паблік (переважно Костроми і Санкт-Петербурга). В першу чергу запити надсилаються активним передплатникам на сторінках заводів-партнерів, які задають питання по конкретному виробу, цікавляться ціною, а також проявляють іншу активність.
Перед відправленням запиту кожен профіль проглядається, оскільки наповнення сторінки 12-річними школярами або такими ж продають сторінками нічого не дасть.
- Залучення
Хоча б раз на день переглядаємо стрічку наших передплатників – лайкать і коментуємо фотографії. Погодьтеся, що нам цікаво – хто ж поставив сердечка під фото? Найчастіше користувачі переходять до нас на сторінку і також відзначають, що сподобалися їм публікації.
- Конкурс
Для поширення інформації про компанії в мережі Instagram і зростання передплатників в липні було проведено конкурс, умовою якого було поділитися публікацією, відзначити компанію і поставити спеціальний хештег.
Що робили, щоб заманити людей брати участь в конкурсі?
- Залучення блогера.
Характеристики вибору: місце проживання, кількість передплатників, контент сторінки, залученість користувачів. На своїй сторінці блогером був розміщений репост конкурсу під виглядом учасника.
- Залишення коментарів з інформацією про конкурс під фотографією користувача, під фотографією російських зірок.
- Розсилка директ-повідомлень.
- Інформування про конкурс на сторінках компанії в «Facebook» і «Вконтакті»
Результати:
На даний момент на сторінку підписані 430 осіб.
Залученість. Лайки
Залученість. Коментарі
Збільшення кількості коментарів у липні обумовлено проведенням конкурсу, однією з умов якого було залишити в коментарях свій порядковий номер під постом. Порівнюючи ж показники червня і серпня, кількість коментарів зросла вдвічі.
Загальний трафік з соціальних мереж на сайт
Передплатники: Вконтакті +1150 передплатників, Facebook +167, Instagram +430.
Трафік з соціальних мереж: + 747 переходів (13,77% від всього трафіку). І це без урахування Instagram.