Бізнес не терпить застою. Зростання та розвиток для нього — основа існування. Навіть короткочасна зупинка на одному місці — шанс для конкурентів. Тому вихід на західний ринок для українського бізнесу в умовах сьогодення — лише питання часу. Щоб його не гаяти, варто вже зараз записатися на навчання СЕО від академії інтернет-маркетингу Webpromoexperts, де практики інтернет-маркетингу поділяться секретами гри за правилами диджитал-маркетингу.
З чого почати подорож у невідоме
Вихід на західний ринок — це справжній вихід за межі своєї зони комфорту навіть для досвідченого SEO-спеціаліста. Навички роботи на українському ринку безперечно будуть гарною основою, але на дослідження нового середовища знадобиться багато зусиль і часу.
Щодо вектора руху, то варто обирати країну відповідно до власних можливостей, уподобань і перспектив просування конкретного товару. Думки експертів розходяться, оскільки кожен оцінює країну, у якій довелося працювати, суб’єктивно. Відштовхнутися можна від мови, без знання якої не обійтися. Англійська видається універсальним рішенням, тому увагу варто звернути на США та Великобританію.
Щоб опанувати новий ринок, варто перевірити, а за потреби й «прокачати» свої знання та навички в таких питаннях:
- побудова стратегії;
- оптимізація та робота з інструментами просування;
- розробка та дизайн сайтів;
- знання алгоритмів пошукової системи Google;
- використання програм SEO-оптимізації — Ahrefs (комплексний СЕО-аудит), Similarweb (аналіз конкурентів), Answer The Public (робота із пошуковими запитами).
Не менш важливо підготуватися психологічно, адже попереду багато роботи, викликів та стресів. Моральне налаштування на змагання, саморозвиток і прагнення до конкретної мети допоможуть не збитися на манівці та не опустити руки з першою невдачею.
Напрямок на захід: рухаємося системно
Плануючи вихід на іноземний ринок, в першу чергу, слід вивчити культуру та менталітет місцевих. Особисте спілкування, аналіз уподобань, інтересів та потреб, огляд сайтів і пропозицій конкурентів допоможуть сформувати цілісну картину та обрати свою цільову аудиторію. Подальші дії мають спиратися на такі аспекти:
- Економність. Щоб пробитися крізь конкуренцію західного ринку не варто одночасно вкладати кошти у всі канали реклами одночасно — це лише передчасно виснажить бюджет. Ліпше тестувати все почергово, масштабуючи успішні та виключаючи непродуктивні канали.
- Пошук аудиторії. Гугл реклама — найдієвіший інструмент для охоплення широкої аудиторії.
- Соцмережі. Їх використання обов’язкове, але лише після глибокого аналізу цільової аудиторії (вік, стать, соціальний статус, інтереси) та їх уподобань щодо соціальних мереж.
- Email-маркетинг. Це канал комунікації на Заході значно популярніший, ніж в Україні, тому ним не варто нехтувати. Робота із постійними клієнтами має вищий потенціал, ніж пошук нових.
- Торговельні майданчики. Просування на великих маркетплейсах, як Amazon чи Ebay, допоможе швидко залучити велику аудиторію.
Від самого виходу на новий ринок не варто забувати про аналітику. Опрацювання даних не слід залишати на потім — своєчасне поступове вивчення ефективності залучених методів просування дозволить швидко орієнтуватися у динамічному середовищі та коригувати стратегію без зайвих витрат.
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).