Локалізація 2023: вибір мов для перекладу сайту

  • 1.8.2022
  • Автор Владислава Рикова
  • Категорії: Інфографіка, Маркетинг

Тривожний 2022 рік став золотим роком для розвитку електронної комерції, оскільки почався процес реорганізації самої онлайн-комерції та трансформації звичок споживачів.

Інтернет-магазини увійшли в життя людей у всьому світі та продовжують витісняти традиційний канал роздрібної торгівлі зі своїх провідних позицій.

Group M у своєму звіті надає наступний прогноз розвитку електронної комерції в грошовому еквіваленті.

Group M report

Джерело: Group M report

Згідно з прогнозом, до 2024 року частка електронної комерції в товарообігу роздрібної торгівлі сягне 25%. Однак це середньосвітовий показник. Натомість у Китаї цей показник уже перевищив 50%.

Тому зараз для бізнесу не виникає питання, чи варто розвивати свій онлайн-канал продажів. Питання в тому, на які мови потрібно локалізувати веб-сайт, щоб швидко та з мінімумом зусиль завоювати міжнародний ринок.

10 найкращих мов для перекладу веб-сайтів у 2023 році

1. Англійська

Якщо ваш сайт все ще не на англійській мові, негайно виправте це! Вона вважається міжнародним засобом спілкування та найпопулярнішою мовою у світі. Нею розмовляють 1,2 мільярда людей, а англійська мова є рідною майже для 400 мільйонів.

Країни, де англійська мова має статус національної, це:

  • Велика Британія (де-факто)
  • Сполучені Штати Америки (де-факто)
  • Австралія (де-факто)
  • Нова Зеландія (де-факто)
  • Ірландія
  • Канада
  • Індія
  • Нігерія
  • Південна Африка

І ще кілька десятків держав і суверенних територій.

2. Мандарин (спрощена китайська)

Китай очолює рейтинг країн з найбільшою інтернет-аудиторією.

Top 10 languages for a website translation

Китай вже давно визнаний світовим лідером продажів через електронну комерцію. У 2021 році частка онлайн-покупок перевищила 50% від загальної роздрібної торгівлі (за даними аналітики eMarketer).

Чи зможете Ви обійтися англійською версією веб-сайту в Китаї? Незважаючи на те, що в китайських школах вже давно вивчають англійську мову, нею вільно володіє не більше 1% населення. Навіть не у всіх туристичних місцях можна зустріти англомовного китайця, не кажучи вже про звичайних людей. Тому поширена на материку локалізація на спрощену китайську мову допоможе завоювати багато в чому цей перспективний ринок.

3. Іспанська

500 мільйонів людей вважають іспанську мову рідною, а ще 90 мільйонів називають її другою мовою спілкування.

Майже всі носії іспанської мови живуть в Америці (див. інфографіку)

Spanish speakers

Джерело: https://saavedra.ru/

Близько 90% іспаномовних мешкають в Америці, а найбільш іспаномовною країною в світі є Мексика, де 100 мільйонів носіїв. За нею йдуть Іспанія з 50 мільйонами, Колумбія з 44 мільйонами; Аргентина з 41 мільйоном носіїв і США з 35 мільйонами. Тому локалізація на іспанську мову дасть можливість охопити аудиторію відразу з кількох країн.

4. Арабська

Східні люди дуже консервативні в питанні мови – у 7 з 10 випадків вони вибирають арабську для меню свого смартфона або сайту, який переглядають.

Арабською мовою розмовляють у 23 країнах і її розуміють понад мільярд людей, які живуть від Марокко до Бангладеш, від Малайзії до Індонезії та від Туреччини до Ємену.

Arabic is spoken in 23 countries

Джерело: http://www.arabiclanguage.ru/

ОАЕ і Саудівська Аравія є не тільки найбагатшими країнами Близького Сходу, але й найперспективнішими для просування інтернет-продуктів з великою платоспроможною аудиторією. Хочете перемогти? Локалізуйте сайт арабською мовою.

5. Німецька

Це офіційна мова в кількох країнах, таких як Німеччина, Бельгія, Австрія, Ліхтенштейн, Швейцарія та Люксембург. Нею розмовляють понад 130 мільйонів людей у всьому світі.

За даними Statista Digital Market Outlook, Німеччина є п’ятим за величиною ринком електронної комерції з доходом у 109,1 мільярда доларів у 2021 році. Amazon, OTTO, Zalando (див. інфографіку) очолюють найбільші онлайн-магазини.

Statista Digital Market Outlook

Джерело: https://www.dotmagazine.online/

6. Японська

Японія є 4-м за величиною ринком електронної комерції у світі після Китаю, США та Великої Британії та є привабливим ринком для розширення бізнесу. Тут проживає понад 120 мільйонів людей, які говорять на японській мові. Ще 1,5 мільйона людей проживають у США, Бразилії, Перу, Китаї, Канаді, Аргентині та Мексиці.

Japan is the world's 4th largest e-commerce market after China

Джерело: https://www.infocubic.co.jp/

7. Португальська (бразильська)

Португальська мова є п’ятою за поширеністю мовою у світі та є офіційною мовою Бразилії, Анголи, Кабо-Верде, Гвінеї-Бісау, Мозамбіку, Сан-Томе, Принсіпі та Східного Тимору. Нею також розмовляють у Макао та Гоа.

У Бразилії нею розмовляють понад 200 мільйонів людей. Але не плутайте бразильську португальську мову з її європейською версією. Вони мають багато відмінностей, від фонетики та лексики до побудови речень.

In Brazil it is spoken by more than 200 million people

Джерело: https://www.ecommercenext.org/

8. Французька

На планеті проживає 100 мільйонів франкомовних людей. Це офіційна мова у 29 країнах, включаючи Францію, Бельгію, Канаду, Швейцарію, Монако, Люксембург, Конго, Кот-д’Івуар, Мадагаскар, Нігер і Камерун. Крім того, згідно зі звітами Newzoo, Франція та Канада входять до десятки країн із найвищими доходами від ігор, а це означає, що вони мають зацікавлену та платоспроможну аудиторію. Тому не варто ігнорувати цю мову при розробці стратегії завоювання міжнародного ринку.

There are 100 million French speakers

Джерело: https://ecommercedb.com/

9. Корейська

Це офіційна мова КНДР і Республіки Корея. Нею також розмовляють у Китаї, Японії, США, Росії та країнах Центральної Азії – всього 78 мільйонів людей у всьому світі.

За даними Статистичної служби Кореї, у 2021 році місячний темп зростання транзакцій зріс на 25% порівняно з попереднім роком і продовжує зростати у 2022 році.

According to Statistics Korea, in 2021 the monthly transaction growth rate has increased by 25%

Джерело: https://momotherose.com/

10. Хінді

Хінді поступається лише китайській за кількістю носіїв. За даними SIL International, хінді є 5-ю за поширеністю рідною мовою у світі після китайської, арабської, іспанської та англійської. В Індії нею розмовляє 40% населення.

Hindi is the second only to Chinese in terms of the number of speakers

Джерело: https://hellolanguage.ru/

Скільки коштує переклад сайту?

Вартість локалізації залежить від кількох факторів, серед яких:

  • мовна пара;
  • обсяг і тематика сайту;
  • терміновість замовлення.

Переклад на такі популярні мови, як англійська, французька чи німецька, коштуватиме менше, ніж на рідкісні мови (наприклад, хінді чи китайська), оскільки їх більше і вони коштують дешевше. Бажаєте локалізувати сайт на кілька мов одночасно? Кожна мовна пара збільшить оцінку в рази.

Тим не менш, вирішальним фактором ціноутворення залишається обсяг: за переклад невеликої посадкової сторінки платять від $70, а локалізація великого корпоративного сайту або інтернет-магазину обійдеться в $1500-$2000.


Ще не вирішили, яку мову обрати для локалізації? Щоб не прорахуватися, орієнтуйтеся географічно – для європейської аудиторії використовуйте локалізацію на англійську та мови FIGS (французька, італійська, німецька, іспанська). А для країн Азії – є мови CJK: китайська, японська, корейська.

Custom Gravatar
Владислава Рикова

Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.

Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).

Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання