Аналіз можливих ризиків
Дослідження конкурентного середовища
Плани маркетингових заходів
Розробка бренда
Розробка маркетингової стратегії бізнесу
Працюючи на ринку інтернет-маркетингу, нам часто доводиться стикатися з ситуацією, в якій власники та керівники компаній не до кінця усвідомлюють необхідність маркетингової стратегії для просування товарів чи послуг. У теорії така необхідність визнається, та на практиці стратегія замінюється якими-небудь тактичними маркетинговими заходами, які мають короткотривалий ефект і не завжди сприяють розвитку підприємства. Для успішних компаній необхідність маркетингових стратегій є очевидною як для всієї компанії чи бренда, так і для кожного товару. Розібравшись в аспектах теорії побудови стратегій та в способах їх практичного втілення, можна побудувати власну стратегію просування, яка буде двигуном усього Вашого бізнесу.
Розробка маркетингової стратегії підприємства
Маркетингова стратегія підприємства є документом, у якому визначено весь комплекс маркетингових заходів, необхідних для досягнення бажаного результату. Якщо говорити про стратегію маркетингових дій компанії, можна сказати, що в ній обумовлено такі аспекти діяльності:
- цільова аудиторія та ринки, на яких буде працювати компанія;
- яка продукція має бути виготовлена для задоволення потреб цільової аудиторії;
- яким має бути бренд – уособлювати цінності, зрозумілі споживачам, бути унікальним та легким для запам’ятовування;
- який вартісний сегмент обрати;
- якими каналами просування користуватися;
- якими каналами збуту користуватися.
Як бачимо, формування маркетингової стратегії підприємства починається з вивчення цільової аудиторії. Від того, наскільки глибоко ми розуміємо її потреби, особливості сприйняття, тенденції розвитку, залежить,чи зможемо ми побудувати ефективну комунікацію та збут товарів і послуг.
Структура маркетингової стратегії
Оскільки маркетингова стратегія є документом, вона має бути написана та мати чітку структуру. Необхідність представлення стратегії у вигляді документа очевидна, якщо врахувати, що її повинні однаково чітко розуміти всі співробітники компанії, що беруть участь у процесі впровадження. Наявність такого документа знижує вірогідність подвійного трактування, втрати деяких пунктів, а також полегшує інтеграцію нових працівників у маркетингові процеси підприємства. Практично, маркетингова стратегія є цілим комплексом паперів, тому дуже важливо створити зрозумілу для всіх зацікавлених осіб структуру. Як правило, до неї входять:
- загальний опис стратегії просування компанії, товарів чи послуг;
- позиціонування компанії;
- аналіз цільової аудиторії;
- аналіз потенційних ринків збуту;
- результати дослідження конкурентного середовища;
- плани маркетингових заходів;
- контрольні точки здійснення стратегії;
- прогноз розвитку ринку та аналіз можливих ризиків.
В залежності від продукції, ринку й цільової аудиторії, сюди можна додати й інші документи, проте саме вищезгадані є обов’язковими елементами структурованої стратегії просування.
Отримайте безкоштовну консультацію!
Експерти MAVR завжди готові надати Вам консультацію з питань розвитку Вашого бізнесу в Інтернеті!
Етапи розробки та впровадження маркетингової стратегії підприємства
Успішна розробка маркетингової стратегії фірми не може обійтися без таких етапів:
- маркетингове дослідження ринку й аналіз реального стану того сегмента, в якому планується просування товару чи послуги;
- визначення цільової аудиторії, тобто того сегмента ринку, на задоволенні потреб якого буде зосереджено основну увагу при розробці та реалізації маркетингової стратегії;
- дослідження конкурентного середовища – займані конкурентами частини ринку, їх переваги та недоліки;
- визначення мети, якої повинно досягти підприємство в результаті реалізації стратегії;
- оцінка ризиків і можливих альтернативних моделей стратегії просування;
- розробка бренда, іміджу, цінностей, які будуть визначними при побудові маркетингової комунікації та налагодженні каналів збуту.
Для того, щоб втілити розроблену маркетингову стратегію, необхідно мати чітке розуміння цілей та способів здійснення з боку керівництва компанії та її ключових співробітників. Після її затвердження розробляється план, у якому детально описані всі маркетингові заходи, канали просування, проміжні цілі та терміни їх досягнення.
Контроль реалізації стратегії маркетингу
Забезпечити контроль виконання плану реалізації стратегії буде значно легше, якщо встановити чіткі критерії оцінювання. У плані мають бути вказані вимірювані критерії досягнення результату – цифри, що показують обсяг цільової аудиторії, продажів, ріст та інше. У процесі здійснення комплексу заходів вірогідно виникнуть відхилення від плану, адже все передбачити неможливо. Тому необхідно регулярно проводити аналіз результатів просування товарів чи послуг і коригувати наступні дії з урахуванням реальної ситуації.
Маркетингова стратегія як частина стратегії розвитку підприємства
Розвиток будь-якого підприємства залежить від прибутку, який, у свою чергу, є результатом гарних продажів і ефективного користування ресурсами. Головним інструментом довготривалого підвищення продажів є саме стратегія маркетингу товарів і послуг компанії. Процес розробки такої стратегії для того чи іншого ринку, товару чи послуги може здатися занадто витратним з точки зору часу та засобів. Проте саме маркетингові розробки є фундаментом для організації ефективного збуту конкурентоздатної продукції. В агентстві інтернет-маркетингу МАВР Ви також можете замовити просування сайту, вартість якого вигідно відрізняється від вартості цієї послуги у конкурентів.