Основною метою створення сайту є отримання прибутку. Хтось заробляє, розміщуючи рекламу, інші створюють сайт, щоб залучити клієнтів і поширити інформацію про свою діяльність. Так чи інакше стоїть завдання: збільшити відвідуваність сайту.
Ті, хто мають бюджет на просування сайту, можуть скористатися послугами маркетингового агентства. Власникам веб-сторінок з обмеженим бюджетом, можна скористатися безкоштовними інструментами просування:
- SEO-просування. Передбачає налаштування сторінок сайту відповідно до вимог пошукових систем Яндекс, Google. Користувачі, роблячи запит в пошуковій системі, повинні бачити в органічній видачі сайт, що просувається. SEO орієнтується на різні форми пошуку: картинки, новини, відео та інші. Мінус: для того, щоб цим займатися самостійно, необхідно як мінімум пройти курси по SEO.
- Соціальні мережі на сьогодні є ефективним способом просування. Крім збільшення трафіку на сайт з соцмереж, з’являється впізнаваність бренду, можливі продажі та додаткові продажі. Такі соціальні мережі як Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn користуються популярністю, досить створити групу або сторінку в кожній з них і поширити інформацію про це як мінімум на своїх особистих сторінках.
- Геолокаційні системи мають попит нарівні з пошуковими системами. Дуже зручно користуватися 2ГІС, Яндекс.Довідник, Google Мій Бізнес для того, щоб знайти найближчий магазин, ресторан, салон краси. Перевагою цих систем є можливість безкоштовного розміщення, миттєвого переходу на сайт, зворотного зв’язку від клієнтів.
- Розміщення інформації в популярних, безкоштовних каталогах. Досвідчені веб-майстри починають поширення інформації про свій бізнес саме з каталогів. Рекламні оголошення з пропозицією розміщення в 100 і більше каталогах, рекомендується уникати. Бо, швидше за все, це призведе до блокування сайту.
- Створення свого каналу на YouTube. Відео цієї мережі набирають велику кількість переглядів. Не обов’язково створювати канал з метою стати відеоблогером, таким чином можна просто привернути зацікавлену в продукті аудиторію, потенційних клієнтів. Знімати можна відеоролики з інструкціями, описом товарів, корисною інформацією.
- Досвідчені покупці, перш ніж придбати товар, вивчають інформацію на сервісах відгуків. Існує безліч таких майданчиків, найвідомішими є: Отзовік, Фламп тощо. Можна зареєструватися на сайті як представник компанії, переконувати своїх клієнтів залишати зворотний зв’язок, вивчати недоліки роботи, стежити за клієнтами конкурентів і пропонувати їм свої послуги.
- Виступити користувачем-експертом на тематичному форумі. Досить визначити популярні форуми з цільовою аудиторією, що є потенційними клієнтами. Зареєструватися на форумі як користувач, залишивши в профілі посилання на сайт, відповідати на питання, консультувати, допомагати визначитися з вибором. Відкрита реклама на форумах не вітається, але, якщо достатньо переконливо спілкуватися з людьми, вони самі потягнуться до продукту вашого сайту.
- Реєстрація та відповіді на сервісі Яндекс.Кью. Шукайте питання, пов’язані з темою сайту, відповідайте на них, доречно і ненав’язливо вставляючи посилання на окремі розділи, статті вашого сайту.
- Сайти оголошень Avito, OLX і подібні дають можливість розмістити інформацію про товар, послугу, сайті, щоб знайти клієнтів.
- Цікавий контент. Варто задуматися, щоб розбавити сайт корисною інформацією, новинами, інструкціями, що посприяє збільшенню переглядів і допоможе залучити нових клієнтів.
Для досягнення максимального результату рекомендується використовувати всі способи.
Владислава Рикова
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).