Відповідь на це питання давно відомий: «Продукт потрібен вашій цільовій аудиторії». Серед товарів для будь-якого соціального прошарку суспільства є лідери та аутсайдери продажів. При цьому лідери в одній ніші не завжди займають ту ж позицію в інший.
При формуванні групи потенційних покупців вирішите, в якому середовищі ви хочете завоювати популярність. З’ясувавши це, ви привернете до свого продукту увагу максимально широкого кола людей.
Для вибору цільової аудиторії широко використовується «Маркетинг поколінь». Ця теорія заснована на одвічному конфлікті «батьків і дітей» і відображає відмінності в ставленні до життя на різних етапах дорослішання особистості. Як потенційних споживачів розглядають три покоління: X, Y, Z.
Покоління X
Покоління X – це люди, що народилися в період з 1960 по 1980 роки. Їх характер і ставлення до життя сформовані в ході історичних змін в житті країни. Це особистості, які не вірять у світле майбутнє і більше стурбовані впевненим сьогоденням. При виборі останнє слово повинно залишитися за ними. Вони чітко знають свої проблеми та цінують свій комфорт. Залучити їх на свою сторону допоможе позиція: «Не хвилюйтеся. Ми все зробимо за вас!».
Покоління Y
Покоління Y народжені в епоху спаду (1980-2000 роки). На тлі появи ринкової економіки, просування Інтернету і цифрових технологій зросла генерація самовпевнених, динамічних людей з безмежними, з їх точки зору, можливостями. Їм не важливий високий дохід, цінніше можливість самореалізації. Для них не існує авторитетів, куди більше значить думка друзів і відгуки в інтернеті. Завоювати їхню довіру допоможе теза: «Ми створимо продукт разом з тобою!»
Покоління Z
Покоління Z народилися після 2000 року. Їх запити тільки формуються і поки це не най платоспроможний сегмент ринку. Для них не існує кордонів, основні цінності – свобода, самостійність, лідерство. «Ключик» для них – яскраві та наочні оголошення і відео ролики в соціальних мережах.
За іншою з типологій їх ще називають покоління iGEN, читайте докладніше статтю «Покоління iGEN – дорослішання зі смартфоном в рюкзаку».
Рекламне повідомлення
В ідеалі ви повинні чітко розуміти проблеми ваших покупців і ясно бачити розв’язання цих проблем. Але на ділі все йде не так безхмарно. Левова частка споживачів спочатку звернуться до вашої інформації з почуття цікавості. І, щоб відсіяти таких «роззяв» керуємося такими принципами:
- Визначте конкретний портрет майбутнього клієнта: стать, вік, матеріальне становище (чим детальніше, тим краще). Можливо, під цей опис підійде хтось зі знайомих. Конкретної людини зацікавити завжди простіше – ви будете говорити однією мовою. Погодьтеся, що бесіда з приятелем і доповідь начальнику це 2 різних способи спілкування. І це закладено на підсвідомому рівні як у вас, так і у вашого візаві. Навряд чи начальник оцінить вуличний жаргон, а приятель – пихаті ділові оберти.
- Яку проблему обраної аудиторії вирішить ваша пропозиція (концепція «Jobs to be done»)? Якщо, наприклад, ви хочете продати кулькову ручку, то студентка вибере щось рожеве і блискуче, а ось на столі серйозного бізнесмена такий аксесуар навряд чи доречний. І це очевидно, адже для студентки важливий стиль, а бізнесменові потрібен статус.
- Дайте максимально повний опис вашої пропозиції. Це допоможе потенційному покупцеві ухвалити рішення. Не отримавши такої інформації дуже висока ймовірність, що людина піде шукати її в інших джерелах і не факт, що він повернеться до вас.
- З обережністю використовуйте такі «смачні» речі, як подарунки та знижки. Для недорого товару це пройде на «ура», а ось покупця відомої марки навпаки може відлякати: «Ну не може« Louis Vuitton» продаватися зі знижкою!».
Таким чином, стає зрозуміло, що без ретельного вивчення цільової аудиторії успішне просування продукту на ринок неможливо. Або, як сказав Д. Карнегі: «Особисто я люблю суницю з вершками, але риба чомусь надає перевагу черв’якам Ось чому, коли я йду на риболовлю, я думаю не про те, що люблю я, а про те, що любить риба ». Продуктивної вам риболовлі!
Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.
Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).