Що таке демографічна сегментація і чому вона необхідна для маркетингових кампаній?

  • 19.7.2021
  • Автор Владислава Рикова
  • Категорії: Маркетинг

Однакова маркетингова кампанія навряд чи сподобається всім людям. Те, що цікавить першокурсника з коледжу, буде абсолютно відрізнятися від того, що привертає 45-річного адвоката, який перебуває у шлюбі.

демографічна сенментація

Розуміння цих подібностей і відмінностей дозволяє вам розділити ринок на окремі категорії і відповідно створити конкретні точки торкань. Це робить ваші кампанії більш точними, оскільки ви можете зосередитися виключно на обслуговуванні більш дрібних сегментів.

З чотирьох основних видів маркетингової сегментації, сьогоднішня стаття фокусується на демографічній сегментації.

Що таке демографічна сегментація?

Демографічна сегментація – це розподіл ринку на більш дрібні категорії на основі демографічних чинників, таких як вік, стать і дохід.

Поділ ринку на більш дрібні сегменти, кожен з яких має загальну змінну, дозволяє компаніям більш ефективно використовувати свій час і ресурси. Вони можуть краще зрозуміти перспективи ринку і використовувати персоналізацію реклами, щоб забезпечити задоволення потреб цільової групи.

Цей метод сегментації клієнтів є одним з найбільш часто використовуваних. Багато компаній також вважають, що це найдешевший спосіб поділу цільового ринку.

Важливість сегментації ринку за демографічною ознакою

  1. Побудова довгострокових відносин з клієнтами

Завдяки персоналізованому маркетингу на основі демографії створюється більш глибока лояльність клієнтів. Це дозволяє їм ідентифікувати себе з вашим брендом і відчувати, що ви захисник їхніх потреб; підвищує ймовірність того, що вони будуть мати з вами справу протягом більш тривалого періоду часу.

  1. Поліпшення продуктів і послуг

Лояльні відносини з клієнтами спонукають вас по-новому поглянути на свої продукти і послуги. Коли у вас є більш глибоке розуміння вашої цільової аудиторії, ви можете поставити себе на їх місце, щоб краще обслуговувати.

  1. Оптимізація маркетингових стратегій

Демографічна сегментація допоможе краще орієнтуватися в майбутніх рекламних кампаніях і оптимізувати ваші ресурси, час і бюджет. Якщо 85% ваших клієнтів у віці від 20 до 35 років, витрачати свій час і гроші на літніх людей було б марною тратою.

Демографічні фактори сегментації ринку

  1. Вік

Вік – основна змінна, тому що споживчі переваги постійно міняються з віком. Майже всі маркетингові кампанії орієнтовані на вікову аудиторію.

Цю зміну можна розглядати стосовно конкретних вікових діапазонів або стадій життєвого циклу: немовлята, діти, підлітки, люди середнього віку та літні люди. Наприклад, багато відомих модельєрів мають різні колекції для різних вікових груп. Вони націлені на певні лінії одягу в певних вікових діапазонах, такі як шикарна лінія моди для молодих людей, і більше формальна і елегантна лінія для літніх людей.

  1. Стать

Чоловіки і жінки зазвичай мають різні симпатії, антипатії, потреби та ін. Наприклад, небагато чоловіків наносять макіяж, а більшість жінок не носять сімейні труси. Крім того, жінки зазвичай роблять велику частину покупок і частіше, ніж чоловіки, роблять пожертвування на благодійні цілі. Все це ключові фактори, які необхідно враховувати при створенні кампанії.

  1. Дохід і рід занять

Якщо люди не можуть дозволити собі ваш продукт або послугу, немає сенсу націлюватися на них. Зрештою, ви б не рекламували Mercedes або Ferrari комусь, хто не може дозволити собі навіть старий автомобіль.

Орієнтація на дохід дозволяє вимірювати купівельну спроможність вашої аудиторії. Багато компаній використовують ці дані для продажу різних «комплектацій» одного і того ж продукту в залежності від рівня доходу. Наприклад, у авіакомпаній є три класи: економ, бізнес-клас і перший клас.

Орієнтація на професію також важлива, оскільки певні ресурси призначені для різних галузей і посад.

  1. Сімейний стан

Сімейний статус може бути надзвичайно корисним в сегментації, тому що, коли динаміка сім’ї змінюється, її потреби і бажання часто теж змінюються. Це сильно впливає на їх купівельні звички і процес продажів.

Самотні люди, як правило, розставляють пріоритети, в той час як молодята, швидше за все, віддають пріоритет один одному і своєму будинку. У пар з кількома дітьми потреби різні, ніж у тих, у кого тільки що народилася перша дитина. Багатодітні сім’ї можуть бути більш зацікавлені в недорогих товарах для дому в порівнянні з парою з таким же доходом, але без дітей.

Custom Gravatar
Владислава Рикова

Експерт з юридичного маркетингу. Керівник маркетингового агентства MAVR.

Бізнес-ступінь “Майстер ділового адміністрування” (MBA).

Share
This
Є питання? Не відкладайте, отримаєте відповідь прямо зараз Задати питання